Kritiky.cz > Filmy > Filmové recenze > Pobřežní hlídka | Baywatch [55%]

Pobřežní hlídka | Baywatch [55%]

Návraty seri­á­lo­vých kul­tů ve fil­mo­vé podo­bě jsou popu­lár­ní. A to ať už se jed­ná o váž­ně míně­né poku­sy nebo tře­ba pokus o zpra­co­vá­ní osm­de­sát­ko­vé nebo deva­de­sát­ko­vé atmo­sfé­ry titu­lů s urči­tou por­cí nad­sáz­ky. Takoví poli­cis­té z 21 Jump Street by moh­li jen vyprá­vět. Ostatně podob­ným sty­lem se roz­hod­li vydat i tvůr­ci dneš­ní novin­ky, akč­ní kome­die Pobřežní hlíd­ka zalo­že­né na popu­lár­ním stej­no­jmen­ném seri­á­lu ze začát­ku deva­de­sá­tých let. Povedlo se z legen­dár­ní kla­si­ky s Davidem Hasselhoffem a Pamelou Anderson vytřís­kat zábav­ný moder­ní bloc­kbus­ter nebo je nová Pobřežní hlíd­ka jen sna­hou o něco, co tam pros­tě není?

Oblíbený plav­čík Mitch Buchannon (Dwayne Johnson) má čuch na to, když se mu na plá­ži děje něco neka­lé­ho. Nová maji­tel­ka jed­no­ho z míst­ních pod­ni­ků Victoria Leeds (Priyanka Chopra) pod­ni­ká s pochyb­ný­mi prak­ti­ka­mi a na Mitchově plá­ži se po dlou­hé době kli­du začí­na­jí dít věci, kte­ré on nedo­pus­tí. Když už se obje­ví v jeho rajo­nu dru­hé mrt­vé tělo v krát­ké době, kte­ré na sobě má nevy­svět­li­tel­né důka­zy o vraž­dě, roz­hod­ne se s tím něco dělat. Po ruce mu k tomu bude nová posi­la v týmu, býva­lý olym­pij­ský repre­zen­tant a pro­blé­mo­vý flou­tek Matt Brody (Zac Efron)...

Docela chá­pu tu sna­hu udě­lat z Pobřežní hlíd­ky něco podob­né­ho, co se nedáv­no poved­lo udě­lat s fil­mo­vou ver­zí Jump Street 21. Jasně, je zde celý pro­blém toho, že par­ta oko­lo Mitche Buchannona nikdy s tako­vou por­cí nad­sáz­ky nepra­co­va­la, aby si z toho moh­lo fil­mo­vé zpra­co­vá­ní dělat podob­ným způ­so­bem sran­du (to by šlo až v pří­pa­dě spin-offu Baywatch Night), přes­to bych tohle téma asi neo­te­ví­ral. Kdyby se to děla­lo vkus­ně a s podob­nou nos­tal­gic­kou nad­sáz­ko­vou ver­vou, asi by s tím nikdo úpl­ně pro­blém neměl. To co je ovšem rea­li­ta, je fakt, že tady to úpl­ně nefun­gu­je.
Pobřežní hlíd­ka se totiž pouš­tí do doce­la hod­ně podob­ných vod, byť na to nemá ani scé­nář, ani schop­né vede­ní. To co tak může v trai­le­rech vypa­dat výbuš­ně, zábav­ně a našla­pa­ně, je vel­ká část toho, co by se dalo ozna­čit za pozi­ti­va fil­mu. Tahle let­ní kome­die totiž vystří­lí vel­kou část své­ho arze­ná­lu už ve zmí­ně­ných trai­le­rech a na samot­ný film toho moc nezbu­de. A to je doce­la pro­blém v pří­pa­dě fil­mu, kte­rý prá­vě ony fun­gu­jí­cí díl­čí momen­ty drží nad vodou.
Příběhově je totiž tahle let­ní podí­va­ná hod­ně vel­ká sla­bot, kte­rá nedá­vá vlast­ně tolik pro­sto­ru k tomu se bavit. Nucenost stří­dá okou­ka­nost a před­ví­da­tel­nost a tak jedi­né, co vlast­ně ve fil­mu po tom všem zbu­de, je něko­lik dob­rých momen­tů (musím při­znat že někte­ré seg­men­ty jsou oprav­du vtip­né, jiné ovšem zase hod­ně zlé) a zby­tek díl­čích scén sna­ží­cích se o humor. Kde nic není ani smrt nebe­re jak se říká. Je to ško­da, neboť poten­ci­ál tu roz­hod­ně byl a všich­ni zúčast­ně­ní oči­vid­ně měli co říci.
Co se týče zpra­co­vá­ní, tam se nové Baywatch drží sty­lis­ti­ky ori­gi­ná­lu s moder­ním twis­tem. Jinak řeče­no, ti kdo jdou na novou Pobřežní hlíd­ku kvů­li vypra­co­va­ným tělům v plav­kách zkla­má­ni také nebu­dou. A to ať již se jed­ná o pán­ské či dám­ské osa­zen­stvo. Místy sice film půso­bí tro­chu digi­tál­ně­ji, než by bylo tře­ba, přes­to, co se týče audi­o­vi­zu­ál­ní­ho bale­ní, něja­ká výrazná nega­ti­va se hle­da­jí těž­ko.
Zkrátka, nová Pobřežní hlíd­ka je tako­vá tro­chu pro­mar­ně­ná šan­ce. Jistě, v něko­li­ka momen­tech nesmír­ně zábav­ný film, z drti­vé vět­ši­ny ovšem cel­kem neza­jí­ma­vé pře­šla­po­vá­ní na mís­tě, kte­ré prá­vě těch pár skvě­lých momen­tů úpl­ně neza­chrá­ní. Ve výsled­ku tak je nová pobřež­ní hlíd­ka doce­la prů­měr­nou podí­va­nou, kte­rou by měl v pří­pa­dě pokra­čo­vá­ní ve stej­ném obsa­ze­ní dostat do rukou někdo dale­ko schop­něj­ší. Takhle to totiž je více­mé­ně pro­mar­ně­ný poten­ci­ál, nuda a pár dob­rých frků. Nic víc, nic míň.

Tak tohle je tro­chu ško­da. Potenciál (byť ne úpl­ně při­ro­ze­ný) na dal­ší 21 Jump Street tu byl, to by to ovšem musel na sta­ros­ti dostat někdo schop­něj­ší. Nová fil­mo­vá Pobřežní hlíd­ka má sice něko­lik humor­ných momen­tů, kte­ré bez debat poba­ví, v cel­ku se ovšem jed­ná o doce­la uta­ha­ný, nevý­raz­ný a ne zrov­na pří­liš vtip­ný či nápa­di­tý film, kte­rý veš­ke­rý svůj nej­lep­ší mate­ri­ál vystří­lel už v pro­pa­ga­ci. Asi bych to úpl­ně neza­vr­ho­val, přes­to od Baywatch zázra­ky neče­kej­te.
20% Vypracovaná těla v plav­kách
15% Léto
15% Zločin
50% Pokus o dal­ší Jump Street

Pobřežní hlíd­ka
(Baywatch, Pobrežná hli­a­d­ka)
Akční / Komedie
USA, 2017, 119 min

Režie: Seth Gordon
Scénář: Damian Shannon, Mark Swift, Michael Berk (původ­ní scé­nář), Gregory J. Bonann (původ­ní scé­nář), Douglas Schwartz (původ­ní scé­nář)
Kamera: Eric Steelberg
Hudba: Christopher Lennertz
Hrají: Dwayne Johnson, Zac Efron, Alexandra Daddario, Priyanka Chopra, Kelly Rohrbach, Jon Bass, Yahya Abdul-Mateen II, Hannibal Buress, Ilfenesh Hadera, David Hasselhoff, John Cenatiempo, Brandon Larracuente, Amin Joseph, Rob Huebel, Jack Kesy, Oscar Nuñez, Pamela Anderson
Producenti: Michael Berk, Gregory J. Bonann, Beau Flynn, Ivan Reitman, Douglas Schwartz
Střih: Peter S. Elliot
Scénografie: Shepherd Frankel