rp landscape 1493993578 kenneth branagh murder on the orient express.jpg
(zatím nehodnoceno)
Loading...
Kennet Branagh si vybral další ambiciozní projekt, který se rozhodl zfilmovat. Jako další z literárních velikánů, které tento tvůrce na stříbrná plátna dovede, padla volba a Agathu Christie a jejího nejslavnějšího detektiva, Herculea Poirota. Nová verze Vraždy v Orient expresu se honosí hvězdami napěchovaným obsazením a samotným Branaghem v roli osobitého vyšetřovatele. Stačí to ale na úspěch?
Hercule Poirot (Kenneth Branagh) platí za jednoho z nejlepších detektivů na celém světě. V poslední době už se mu už jeho práce dostává lehce pod kůži a tak by si rád dopřál dovolenou. Tu ovšem už v jejich počátcích kazí zpráva té nejvyšší důležitosti a tak je Poirot nucen nasednout na slavný Orient expres a vydat se do Francie. Co ovšem v té chvíli ještě netuší je, že se během několikadenní cesty jeho další případ bude odehrávat v samotném vlakovém spoji, během večera je totiž usmrcen jeden z cestujících...
Když se řekne Hercule Poirot asi si většina diváků vybaví v roli Davida Sucheta, který byl s rolí spjat po dlouhá léta. I přes fakt, že se jeho televizní filmy s tímto literárním hrdinou těší velké oblibě, musím se přiznat, že nejsem příliš fanda. Vždy jsem raději sáhnul po jiném hrdinovi, nevím proč. Každopádně nedávno jsem se vrátil k literární předloze, která skýtá potenciál pro nesmírně zajímavou podívanou a sám jsem byl zvědavý, jak se Branagh se svým impozantním knírem popere s tak ikonickou postavou. Bohužel smutným faktem je, že nová verze tohoto slavného příběhu je přinejlepším zapomenutelnou podívanou s množstvím nepříliš pasujících hereckých představitelů.
Až se tomu nechce věřit, nicméně tato herecká sestava nezvládá zaujmout. Takové množství hereckého potenciálu zde přichází vniveč. Samotná předloha balancuje na hraně absurdity, kdy celá hlavní myšlenka příběhu je tak geniální až je vlastně absurdní a umělá, nicméně díky šikovně napsanému příběhu, nikdy nepřekročí tu hranici dobrého k pitomému. Film ovšem jakoby si nevěděl rady se samotným příběhem a místo až klaustrofobického a komorního příběhu se mění v observační odvyprávění kostry příběhu, která jakoby si spíše chtěla odkroužkovat veškeré povinnosti a důležité body bez jakéhokoliv zájmu a poté na diváky vrhnout emocionální závěr. Bohužel díky tomu, že absentuje jakákoliv výraznější atmosféra, nemají prostor vyniknout ani samotné postavy, které mají tak díky tomu působí spíše dojmem divadelního nácviku, než vážně míněného vyšetřování vraždy.
Co se týče samotného Branagha v titulní roli, tam si doteď nejsem úplně jistý, zda-li se jedná o dobrou či špatnou volbu. Jeho Poirot je správně excentrický, charismatický a tak trochu úplně mimo (což je ostatně i knižní hrdina) přesto jsem se nemohl zbavit pocitu, že čekám na moment, kdy se herec začne smát pod vousy. Tady je totiž ta hranice od výstřednosti k absurdnu překročena několikrát a samotné akčnější a humornější pojetí hrdiny mi ne vždy úplně sedlo. A bohužel tenhle příběh stojí a padá na hlavním hrdinovi. Když ho pak nezvládají podržet ani vedlejší postavy, jen a průšvih zaděláno. Nebudu tu tvrdit, že je to provar na celé čáře, své momenty nová Vražda v Orient expresu bezesporu má, nějak zapamatovatelná či zajímavá v nějakém ohledu příliš není.
Může za to i audiovizuální stránka, kdy hudebně díky Patricku Doyleovi nabízí film poměrně slušný standard, který podporují působivé exteriérové velké celky s titulním vlakem dělícím měnící s krajinu, v momentě kdy se ovšem kamera Harise Zambarloukose zaměří na hrdiny, přináší několik podivných momentů, které dále tříští atmosféru. Na jedné straně v některých momentech možná až příliš osobní, v jiných momentech pak zase až příliš odcizená. V celku je ovšem právě kamera tím, co filmu definitivně podráží nohy.
Vražda v Orient expresu se v nové podobě příliš nevyvedla. Hromada potenciálu, neskutečně hvězdné obsazení a jeden z nejslavnějších kriminálních příběhů, bohužel ve výsledku relativně zapomenutelná a nevyrovnaná dvouhodinovka v kině, u které se těžko hledají důvody, proč ji vlastně doporučit někomu dalšímu. Ukázkový příklad toho, že velkolepé ambice a hvězdami oplývající obsazení nedělají automaticky slušný a dobře zahraný film. Tohle zpracování Agathy Christie se zkrátka do historie nezapíše.
Nová verze legendárního příběhu se i přes velké ambice a silný herecký fond topí v elementárních chybách a nevyrovnanosti, které podkopávají nohy nepříliš uvěřitelní či zajímavé herecké výkony, slabá kamera a téměř nepřítomná atmosféra. Sám Branagh pak coby Hercule Poirot funguje tak vlastně jen napůl. Tahle verze Agathy Christie tak oslnit příliš nezvládá a vedle ostatních zpracování tohoto příběhu působí možná až příliš nedokonale a podivně.
50% Legendární příběh 50% Podivná, nevyrovnaná a pochybná žánrová práce
Vražda v Orient expresu (Murder on the Orient Express, Vražda v Orient exprese) Drama / Krimi / Mysteriózní / Thriller USA / Malta, 2017, 114 min Režie: Kenneth Branagh Předloha: Agatha Christie (kniha) Scénář: Michael Green Kamera: Haris Zambarloukos Hudba: Patrick Doyle Hrají: Johnny Depp, Daisy Ridley, Michelle Pfeiffer, Penélope Cruz, Kenneth Branagh, Willem Dafoe, Judi Dench, Lucy Boynton, Leslie Odom Jr., Derek Jacobi, Tom Bateman, Joseph Long, Olivia Colman, Sergej Polunin, Marwan Kenzari, Richard Price, Josh Gad, Manuel Garcia-Rulfo Producenti: Kenneth Branagh, Ridley Scott, Simon Kinberg, Mark Gordon, Michael Schaefer, Aditya Sood, Judy Hofflund Střih: Mick Audsley Scénografie: Jim Clay Kostýmy: Alexandra Byrne Nevhodný mládeži do 12 let Česko V kinech od:09.11.2017 CinemArt Slovensko V kinech od:09.11.2017 CinemArt SK USA V kinech od:10.11.2017 20th Century Fox
21. května 2015 Představujeme film Život je život Včera proběhla v pražském kině Lucerna novinářská projekce nové české komedie, která má výborné herecké obsazení a jednu originální kulisu. Pro gangsterskou honičku si filmaři vybrali […] Posted in Filmové premiéry
10. prosince 2003 Good bye, Lenin! Hořce úsměvný až dojemný příběh o vztahu syna a matky z doby ne tak dávno minulé aneb film pro pamětníky i pro mladší, zejména německy mluvící generaci.
Zápletka filmu vzniká v době, […] Posted in Filmové recenze
5. listopadu 2021 Eternals – Recenze – 60 % Nejnovější příspěvek do spletitého filmového universa Marvelu se sice odehrává ve stejném světě, v němž existují také Thor, Spider-Man nebo Doctor Strange (a někteří z nich tu jsou dokonce […] Posted in Filmové recenze
1. května 2016 Furnace (2007) Zvýšený počet sebevražd vězňů v nejstřeženější věznici, přivede detektiva Turnera k nejděsivějšímu případu své kariéry. Detektiv Turner je povolán k případu podivné […] Posted in Horory
8. října 2016 The Girl on the Train Emily Blunt je pohledná a nesmírně talentovaná herečka s dobrým čichem na role. Povedlo se jí dobře vybrat i teď?Dívka ve vlaku je filmovou adaptací mimořádně úspěšného detektivního […] Posted in Kritický Klub
15. listopadu 2018 Cloverfield Paradox, The (2018) Zatím nejslabší článek Cloverfieldské série… Planeta Země se ocitla na pokraji obrovské globální energetické krize, která by mohla rozpoutat novou světovou válku. I […] Posted in Horory
25. září 2022 Hansan: yongeui chulhyeon
Druhý díl z Kimovy trilogie o slavných námořních bitvách v Jížní Korei, který se odehrává ještě před Admirálem z roku 2014, který mě však bavil malinko více. Jednak měl Erkové […] Posted in Krátké recenze
10. září 2012 Chladnokrevně předložený účet - 70 %
Agent FBI Jerry Cotton se opět připomíná na scéně! Tentokrát se podíváme na recenzi k filmu z roku 1966 s názvem Chladnokrevně předložený účet, tj. tedy čtvrtý snímek v celkovém pořadí […] Posted in Filmové recenze
Student dvouoborového studia Anglická filologie / Filmová věda, dlouholetý fanoušek filmu, hudby a televize. Více o mně na profilu na CSFD.cz : http://www.csfd.cz/uzivatel/135140-sanchezcz/
Nejnovější komentáře