Nejde ani tak o to, jakým způsobem je snímek vyprávěn, jak je stříhán a jak moc dobře jsou propleteny ony dvě linie, v nichž se v obou objevují sice ty samé postavy, ale po třiceti letech, tudíž je hrají jiní herci (a tu a tam si jsou dokonce opravdu podobní). Jde o to, jak původem francouzský režisér k látce přistoupil, jakým způsobem představil její postavy (není jich málo) a jak se mu to podařilo celé zaobalit, aby to fungovalo dramaticky i emocionálně tak, jak by mělo. A potíž je právě v tom, že to moc nefunguje ani dramaticky, ani emocionálně a spousta postav je jen povrchně načrtnuta, protože ve filmu být musely, ale vlastně se o nich nic nedozvíme. Zmizelá měla dvě a půl hodiny. A teď si představte, že by ji někdo sestříhal do 104 minut, což je stopáž Temných koutů. Nehledě na to, že Fincher je mnohem lepší a zkušenější režisér.
Po skončení filmu jsme se ještě pokoušeli s kolegou najít nějaký skrytý smysl a vypravěčský záměr v tom, proč je jedna z vedlejších postav v dějové linii z roku 1985 (hraje ji Chloe Grace Moretz) těhotná, ale její dceru v linii ze současnosti (tedy 30 let poté) hraje herečka, která vypadá na osmnáct. Ale na nic jsme nepřišli a spíš jsme se shodli na tom, že tvůrci neuměli počítat.
Temné kouty jsou hlavně hrozně promarněnou příležitostí. Herecky jsou zvládnuty velmi zdařile, námět zní dostatečně atraktivně, příběh i jeho vývoj je dostatečně spletitý a závěrečná pointa je sice dobrá, ale příliš zbrkle odvyprávěná a nechtěně působí až moc komplikovaně a podivně, takže ji spíš oceníte, až si ji znovu zrekapitulujete po odchodu z kina. Mnohé ze zakomponovaných filmových prvků zní velice slibně (motiv šíření satanismu mezi mládeží, motiv falešného obvinění z úst dítěte, připomínající Hon Thomase Vinterberga…) a řada scén měla obrovský potenciál, ovšem většinou zůstalo bohužel jen u příslibu. Totéž se dá ostatně říct o celém filmu, který je vlastně jen mírně nadprůměrnou detektivkou, ale zdaleka nedosahuje té geniality, jaké teoreticky dosahovat mohl.
Blog autora: http://www.filmspot.cz