Výtvarná stránka filmu
K práci na výtvarné stránce filmu najal Bay hlavního výtvarníka Jeffa Manna, s nímž v minulosti spolupracoval na reklamách. Proces přípravy filmu byl velmi dlouhý a všichni výtvarníci měli velmi specifické povinnosti. Navržení finálních konceptů postav trvalo Mannově týmu šest měsíců.
„Nejdříve jsem se zaměřil na to, co všechno musí každá postava v průběhu děje udělat,“ říká Mann. „Pak jsem bral v potaz, jak vypadají před transformací a nakonec to, jak samotná transformace probíhá.“
Mann podotýká, že filmaři se snažili proces transformace omezit určitými pravidly – na rozdíl od komiksu, v němž se roboti mohou proměnit v cokoliv. „Naši roboti mají možnost najít vozidlo, oskenovat jej a poté se proměnit v jeho kopii,“ vysvětluje. „A každý robot se může proměnit jen v něco, co má stejný objem jako on – například Jazz se promění v Pontiac Solstice, zatímco Optimus ve velký náklaďák.“
„Sestavili jsme tým, čítající přibližně 25 výtvarníků, aby vytvořili konceptuální storyboardy, v nichž by se odrážel vylepšený vzhled robotů a aut. Každý výtvarník měl svou úlohu – jeden navrhoval oči, jiný celkovou podobu obličejové části, další pracoval na nohách. Trvalo to měsíce a měsíce. Hasbro nám pomáhalo, ale zároveň nám nebránilo v tvůrčím rozletu,“ dodává Mann.
Nejnovější komentáře