PŘÍPRAVA NA PÁD DO HLUBIN
Pro tři hlavní hrdiny znamenala práce na dobrodružném akčním filmu také značkou výzvu v oblasti fyzické kondice. „Během týdnů předcházejících natáčení jsme museli podstoupit opravdu strašné šplhání po skalách jako přípravu na natáčení scény, v níž se řítíme do vulkanické propasti“, říká Hutcherson.
„Při natáčení jsme zažili spoustu lezení, padání, běhání a bojů, což je vždycky velká legrace“, říká Fraser.
Některé triky Hutcherson odkoukal od Frasera. „Ve filmu je tolik akce, že si nakonec všechny ty dny lezení po zdech, visení na lanech a skákání ze skály na skálu vyberou svoji fyzickou daň. Na začátku filmování jsem si říkal něco jako že ‘chrániče kolen přece rozhodně nepotřebuju’, ale brzo jsem zjistil, jak moc jsem se mýlil“.
„Teprve po natočení tří dílů Mumie jsem dokázal správně ocenit naše kolegy, kteří vytvářejí vycpávky pro atlety“, usmívá se Fraser. Ve filmu nebylo jen tak, že jsem měl rukávy košile vždy vyhrnuté jen do spodní poloviny předloktí. Chci říct, že je sice hezké ukazovat svaly, ale když pořád na scéně skáčete a potápíte se, tak dostanete hodně ran a vycpávky se nakonec hodí“, dodává.
„Bylo to sice docela náročné, ale aspoň jsem pořádně využila to, co jsem se naučila během důkladného tréninku“, dodává Briem. „Pro herce je požitek osvojit všechny ty různé akční schopnosti. Několik dnů jsem dokonce měla pocit, že bych mohla být superhrdinkou. Byla to paráda!“
Pro herce bylo také při akčních scénách často velmi náročné odříkávat dialogy. „Jednou z nejtěžších scén bylo pro nás v tomto ohledu natáčení pádu do středu Zěmě“, vybavuje si Briem. „Všude kolem nás byly obří ventilátory, které foukáním navozovaly dojem pádu a byly tak hlasité, že bylo fyzicky velmi náročné cokoli říkat“.
„Scéna byla nazvána ‘Velký pád’“, poznamenává Brevig s odkazem na scénu, ve které Trevor, Sean a Hannah padají tisíce kilometrů do středu Země. „Jejich pád trvá tak dlouho, že se během něj dokonce o své situaci stihnou bavit“, dodává.
„Moje původní představa natáčení scény byla taková, že na jeden zátah natočíme jejich pád z místa vysoko nad námi do hlubin pod námi, přičemž délka pádu v jednom záběru by byla až 60 metrů“, vzpomíná režisér. „Fyzická omezení naší scény nám v tom ale nakonec zabránila“, dodává. „Zvažovali jsme i natočení pádu z velké výšky v exteriéru, jenže to zas vyžadovalo mít za herci temně modré pozadí, což by bylo velice nepraktické. Nakonec jsem tedy přišel s nápadem, že herci zůstanou na místě a kamera kolem nich bude projíždět na vozíku. Tímhle způsobem jsme dokázali pohybem kamery na ploše scény v délce 60 – 90 metrů dokázali navodit dojem dlouhého pádu. K natáčení nám posloužil nalezený nadupaný golfový vozík, který dokázal vyvinout rychlost až 90 km/h. Jedinou výzvou tak zůstalo vymyslet, jak jedoucí golfový vozík s kamerou zastavit dříve, než na konci scény narazí do její zdi“, dodává.
Na konci ´Velkého pádu´ se tři hrdinové setkají s obřími vodními glóby popírajícími zásady gravitace, a následně dospějí do tunelu fungujícího jako vodopád, kterým se dostanou do obrovského krystalicky modrého jezera, vodního ráje ve středu Země. Tato podvodní scéna byla vybudována v nádrži monteralského olympijském stadionu, která je jednou z největších v severní Americe.
Kromě ´Velkého pádu´ je jednou z dalších napínavých akčních scén i jízda Trevora, Seana a Hannah na „horské dráze“ v těžební jámě. „Při natáčení scény téhle jízdy jsme si užili spoustu legrace díky hraní si s rozměry, prostorem a světly“, říká Christopher Townsend.
Scéna s vozíky v dole byla náročná jak co se týče vizuálních efektů, tak co se týče hereckých výkonů. „Ať už vizuální efekty vypadají jakkoli přesvědčivě, ve finále musejí scény stejně prodat herci“, říká Brevig. „Teprve herecké výkony dodají scéně dojem nebezpečí a vzrušení. Jsou-li herecké výkony dobré, uvěří diváci situaci, ve které se herci nacházejí. Brendan, Josh i Anita byli v tomhle naprosto skvělí“, dodává.
Nejnovější komentáře