Kritiky.cz > Články > EXODUS: BOHOVÉ A KRÁLOVÉ - PLÁNOVÁNÍ A TVORBA SVĚTA

EXODUS: BOHOVÉ A KRÁLOVÉ - PLÁNOVÁNÍ A TVORBA SVĚTA

Načítám počet zobrazení...
1 hvězda2 hvězdy3 hvězdy4 hvězdy5 hvězd (zatím nehodnoceno)
Loading...

Mezi Scottovy tvůr­čí spo­lu­pra­cov­ní­ky pat­ří na Oscara dva­krát nomi­no­va­ný fil­mo­vý archi­tekt Arthur Max a drži­tel­ka Oscara, kos­tým­ní výtvar­ni­ce Janty Yatesová. Oba se podí­le­li na deví­ti před­cho­zích Scottových fil­mech, včet­ně GladiátoraPromethea. „Myšlenka vybu­do­vat celý svět je vždy láka­vá,“ říká Scott. „Nejvíce je na tom při­taž­li­vý fakt, že všech­no jde, pokud to půso­bí oprav­do­vě. V jádru jsem archi­tekt a stej­ně tak jím je i Arthur Max.“

Max při­zná­vá, že EXODUS: BOHOVÉ A KRÁLOVÉ je nej­vět­ší fil­mo­vou pro­duk­cí, na kte­ré kdy pra­co­val. „Je to impo­zant­ní, epic­ké dílo, pro­to­že tako­vý byl i sta­ro­vě­ký Egypt a chtě­li jsme ho prav­di­vě vykres­lit,“ vysvět­lu­je. „Samozřejmě Ridleymu to nikdy nesta­čí, což je důvod, proč vyu­ží­vá­me digi­tál­ní vizu­ál­ní efek­ty.“

Členové fil­mo­vé výpra­vy a vizu­ál­ních efek­tů (dru­hý jme­no­va­ný tým vyro­bil přes 1500 VFX zábě­rů) spo­lu­pra­co­va­li, aby vytvo­ři­li obrov­ské scé­ny a akč­ní sek­ven­ce. Například socha Ramsese se tyčí do výš­ky 60 met­rů, z nichž 10 met­rů bylo posta­ve­no pří­mo na pla­ce, zby­tek byl vytvo­řen v počí­ta­či. „Když kame­ra šven­ku­je z nebe dolů na sochu, uvi­dí­te na vrcho­lu její digi­tál­ní pro­dlou­že­ní, kte­ré se postup­ně spo­ju­je se sku­teč­nou ver­zí na zemi,“ vysvět­lu­je Scott. „Beze sto­py po jejich spo­je­ní.“

Vedoucí vizu­ál­ních efek­tů, Peter Chiang, myš­len­ku dále roz­vá­dí: „Vizuální efek­ty jsou zalo­že­ny na rea­li­tě. Arthur a Ridley navrh­li úžas­né a roz­sáh­lé deko­ra­ce, kte­ré poskyt­ly skvě­lý odra­zo­vý můs­tek pro vizu­ál­ní efek­ty. Bylo dob­ré vidět sku­teč­né osvět­le­ní na sku­teč­né scé­ně, pro­to­že v závě­ru ovliv­ni­lo vzhled naše­ho CGI.“

Na třech fil­mo­vých loka­cích pra­co­va­lo více jak 1000 čle­nů týmu výtvar­ní­ků a stav­by. Ateliéry Pinewood pojmu­ly inte­ri­é­ry oká­za­lých palá­ců a chrá­mů egypt­ské krá­lov­ské rodi­ny, stej­ně jako cha­tr­če otro­ků. Obrovský exte­ri­ér fara­ó­no­vy resi­den­ce byl nato­čen na mamu­tím při­lehlém pozem­ku, kde se rea­li­zo­va­ly scé­ny zachy­cu­jí­cí egypt­skou armá­du, kte­rá se vydá­vá do boje s Chetity a poz­dě­ji, jejich zkr­va­ve­ný, ale tri­um­fál­ní návrat. Velká ven­kov­ní nádrž stu­dia Pinewood byla pro­mě­ně­na na řeku Nil, kte­rá se zbar­ví do ruda, jak se divo­cí kro­ko­dý­li vzá­jem­ně poží­ra­jí. Scéna, kde se Rudé moře roz­dě­lí a násled­ně v něm uto­nou stov­ky egypt­ských vojá­ků, byla nato­če­na v pod­vod­ní nádr­ži.

Filmová stav­ba pou­ží­va­la klad­ko­vý sys­tém vyna­le­ze­ný pro Gladiátora, aby doká­za­li rych­le pře­mís­tit a uspo­řá­dat obrov­ské sochy, slou­py a kusy zdí, což Scott při­rov­ná­vá k obří LEGO sta­veb­ni­ci.

Po dokon­če­ní prá­ce v ate­li­é­rech Pinewood se výro­ba pře­su­nu­la do Almerie v již­ním Španělsku, kde obsa­di­li roz­lehlou pláň v Alhamille v  poho­ří Sierra Madre. Tato suchá poušt­ní oblast byla také vyu­ži­ta v něko­li­ka wes­ter­nech reži­sé­ra Sergia Leoneho, stej­ně jako ve sním­ku Lawrence z Arábie a v Dobyvatelích ztra­ce­né archy.

„Pracovat v Alhamille je jako mít své vlast­ní obrov­ské stu­di­o­vé exte­ri­é­ry,“ říká Max. „Tato oblast je vět­ší než poze­mek stu­dií 20th Century Fox v Kalifornii.“ Na plá­ni o roz­mě­rech 1 x 1,5 km vede cen­t­rál­ní alej palem. Mnohé z nich byly již na mís­tě. Filmaři nahra­di­li ty, kte­ré byly nemoc­né, nový­mi a poskyt­li všem stro­mům potřeb­nou péči. Filmaři také insta­lo­va­li nádrž na vodu a posta­vi­li exte­ri­é­ry egypt­ských palá­ců a vil i uli­ci s oby­čej­ný­mi egypt­ský­mi domy a domy obchod­ní­ků. Město Pi Ramses a neda­le­ké ghet­to otro­ků byly spo­je­ny pal­mo­vou ale­jí.

Bitva u Kadeše, ve kte­ré Ramses a Mojžíš doved­li Egypťany k vítěz­ství nad Chetity, byla zin­sce­no­vá­na v blíz­kém oko­lí. Skutečná bitva byla osla­vo­vá­na jako nej­vět­ší vojen­ská akce v his­to­rii, v pla­nou­cím slun­ci v ní bojo­va­li tisí­ce vojá­ků a stov­ky vozů.

Filmová scé­na se natá­če­la v prů­bě­hu pěti dnů se stov­ka­mi sta­tis­tů, kaska­dé­rů, zví­řat a vozů pěti kame­ra­mi a dvě­ma fil­mo­vý­mi štá­by – pře­ru­ši­la ji jen obrov­ská bou­ře, kte­rá v celé oblas­ti způ­so­bi­la zápla­vu a odříz­la mno­hé čle­ny štá­bu od sil­nič­ní komu­ni­ka­ce. Místní media ji vzhle­dem k její­mu roz­sa­hu ozna­či­la za „bib­lic­kou“.

O něko­lik dní poz­dě­ji, po nád­her­ném zápa­du slun­ce, kte­rý fil­ma­ři zachy­ti­li a pou­ži­li ve fil­mu, vypuk­la na pla­ni­ně Alhamilla píseč­ná bou­ře, poško­di­la deko­ra­ce, osle­pi­la her­ce, štáb a sta­tis­ty.

Fuerteventura, jeden z Kanárských ost­ro­vů v Atlantském oce­á­nu u pobře­ží Afriky, byl dal­ší klí­čo­vou loka­li­tou. Široké prázd­né píseč­né plá­že a sopeč­né poho­ří udě­la­ly z ost­ro­va ide­ál­ní mís­to pro útěk židů z Egypta přes Sinajskou poušť. „Některé čás­ti Fuerteventury jsou téměř prehis­to­ric­ké, nedo­tče­né,“ říká Bale. „Je to jed­no z nej­krás­něj­ších míst, jaké jsem kdy viděl.“

Vysoko v horách leží těžeb­ní měs­teč­ko Macael, ve kte­rém se lámal mra­mor již od dob Féničanů. Mramorový lom se před­sta­ví jako pra­cov­ní mís­to s otro­ky, tady se Mojžíš popr­vé setká s Nunem. Mojžíš pro­jíž­dí kolem na své ces­tě k Ramsesovi s žádos­tí, aby otro­ky osvo­bo­dil. Během své noč­ní ces­ty pozo­ru­je otro­ky pohá­ně­né kru­tý­mi veli­te­li. Dřeli při svět­lech pochod­ní a taha­li obrov­ské kusy mra­mo­ru do hor.

Kromě hle­dá­ní loka­cí a stav­by deko­ra­cí, Max a jeho tým na sebe vzal obrov­ský úkol tato mís­ta zaří­dit a vyzdo­bit. „Dnes nemů­že­te kou­pit nic sta­ro­e­gypt­ské­ho, tak­že kaž­dá věc, kaž­dá výzdo­ba muse­la být navr­že­na a vyro­be­na,“ vysvět­lu­je. Max zís­kal refe­ren­ce v Britském muzeu a v Egyptském muzeu v Káhiře. Během výro­by vyu­ží­val sta­rých tech­nik i moder­ních tech­no­lo­gií.

Paláce byly vyba­ve­ny trů­ny a židle­mi pod­le sta­ro­vě­kých fre­sek. Filmaři posta­vi­li sochy z leh­kých moder­ních mate­ri­á­lů pro usnad­ně­ní mani­pu­la­ce s nimi, ale upra­vi­li je pomo­cí sta­ro­dáv­ných postu­pů.

Tým desig­né­rů kon­zul­to­val s odbor­ní­ky v oblas­ti hie­ro­gly­fů, jazy­ka a ritu­ál­ní­ho cho­vá­ní a zamě­řil se na vik­to­ri­án­skou éru roman­tic­kých malí­řů Anglie a Francie, kte­ří při­ved­li detail­ní sta­ro­vě­ké sce­né­rie k živo­tu. „Film odrá­ží eklek­tic­kou směs vli­vů, kte­rá, jak si mys­lí­me, bude maxi­ma­li­zo­vat vzne­še­nost sta­ro­vě­ké­ho Egypta sou­čas­ně s utr­pe­ním a strá­dá­ním, kte­ré pro­vá­zí otroc­tví,“ říká Max.

Max popi­su­je Scottovy nároč­né pra­cov­ní meto­dy: „Sedíme u kula­té­ho sto­lu a pro­chá­zí­me scé­nář strán­ku po strán­ce a pou­ží­vá­me při tom vizu­ál­ní refe­ren­ce. Když navští­ví­me mís­ta, sdí­lí­me růz­né nápa­dy a také při­jí­má­me návrhy čle­nů ostat­ních tvůr­čích týmů. Ridley nás vždy pře­kva­pí tím, že nás nave­de smě­rem, kte­rý niko­ho z nás nena­pa­dl. Postavy, jejich pro­stře­dí a jak jsou vzá­jem­ně pro­po­je­ny, pochá­zí z jeho mys­li. Je to jeho vize jejich svě­ta. Ridley umí krás­ně kres­lit, tak­že musí­te sle­do­vat, co prá­vě nama­lo­val, což je někdy na zad­ní stra­ně něčí­ho scé­ná­ře. Pokud máte dob­rý nápad, pro­mě­ní ho v lep­ší. Na pla­ce najde vždy ten nej­lep­ší úhel kame­ry, na kte­rý nikdo jiný nepo­mys­lel. Stejně jako je uměl­cem, je i kame­ra­ma­nem a vel­mi rych­lým stu­den­tem moder­ních tech­no­lo­gií a jak jich vyu­žít.“

„Je to jako pra­co­vat pro rene­sanč­ní­ho mis­tra a být jeho žákem, kte­rý usku­teč­ňu­je jeho vizi na fil­mo­vém plát­ně,“ fil­mo­vý archi­tekt.

Janty Yatesová zís­ka­la Oscara za nej­lep­ší kos­týmy ve fil­mu Gladiátor a spo­lu­pra­co­va­la se Scottem na šes­ti dal­ších pro­duk­cích. Považuje tuto spo­lu­prá­ci za jas­nou výzvu. „Ridley je malíř a je mou inspi­ra­cí. Když kom­po­nu­je záběr, neu­nik­ne mu žád­ný detail. Je to vzru­šu­jí­cí záži­tek, pro­to­že víte, že kaž­dý záběr bude jedi­neč­ný.“

Yatesové design je zalo­žen na peč­li­vém výzku­mu, návr­hář­ka pou­ka­zu­je na to, že bylo štěs­tí, že měla k dis­po­zi­ci tolik umě­lec­kých refe­ren­cí, kte­ré se zacho­va­ly na zdech nebo v podo­bě soch z dob sta­ro­vě­ké­ho Egypta. „V pří­pa­dě Gladiátora na inter­ne­tu není mno­ho, tak­že jsem trá­vi­la hod­ně času pro­cház­ka­mi po Římě a pozo­ro­va­la sochy, abych našla něja­ké vodít­ko.“

Yatesovou během pří­prav ohro­mi­lo, jak vyspě­lí Egypťané byli, co se týče módy a desig­nu. „Zejména jejich šper­ky! Byly vyro­be­ny s tako­vou řeme­sl­nou zruč­nos­tí, byly tak detail­ní a decent­ní,“ říká.

Rozsah fil­mu je obrov­ský a Yatesová a její spo­lu­pra­cov­ník, kos­tým­ní výtvar­ník Stefano de Nardis, zří­di­li továr­nu v Ouarzazate v maroc­ké pouš­ti, kde sdru­ži­li stři­hač­ky, šva­dle­ny, vyší­vač­ky, pra­cov­ní­ky s kovy, šev­ce a šper­ka­ře, aby spo­leč­ně vytvo­ři­li kos­týmy pro Egypťany, armá­du, Chetity, palá­co­vou stráž a někte­ré her­ce. Každý z dva­ce­ti hlav­ních čle­nů herec­ké­ho obsa­ze­ní měl vel­mi pro­pra­co­va­né kos­týmy s mno­ha detai­ly a čas­to musel mít osm nebo devět kusů od jed­no­ho kos­tý­mu, tak­že Yatesová doda­teč­ně ješ­tě zalo­ži­la spo­leč­nost bar­ví­řů, stři­ha­čů a dal­ších odbor­ní­ků v Londýně.

Oblékat Mojžíše byl nej­kom­pli­ko­va­něj­ší úkol. „Má něko­lik podob,“ vysvět­lu­je Yatesová, „v prv­ní z nich je Mojžíš mla­dý princ z Egypta, milo­va­ný Setim, v blíz­kos­ti své­ho bra­tran­ce Ramsese a pode­zí­ra­ný Tuyou. Ridley chtěl, aby se od oká­za­los­ti dvo­ra odli­šo­val. Je v prv­ní řadě voják, tak­že má ele­gant­ní oble­če­ní, stříz­li­vé tóny, je doko­na­le upra­ve­ný a nosí krat­ší vla­sy.“

Ve dru­hém děj­ství putu­je pouš­tí a vypa­dá jako van­d­rák a poté, co byl napa­den někte­rý­mi domo­rod­ci, nosí jejich oble­če­ní. Když se sezná­mí se svou budou­cí man­žel­kou Zipporou a usa­dí se, sta­ne se pas­tý­řem. Když se ale roz­hod­ne vrá­tit do Egypta, aby se posta­vil Ramsesovi, je z něj par­ty­zán­ský bojov­ník, kte­rý žije v horách se svo­jí sku­pi­nou a nako­nec vede svůj lid ke svo­bo­dě.“

Přestože při­ja­la výzvy v oblé­ká­ní stá­le se vyví­je­jí­cí posta­vy Mojžíše, Yatesová uvá­dí, že její­mi nej­ob­lí­be­něj­ší­mi výtvo­ry jsou Ramsesovy kos­týmy. „V zápla­vě Chetitů, nebo mezi někte­rý­mi spí­še špi­na­vý­mi egypt­ský­mi vojá­ky, Ramsesův zla­tý oblek a brně­ní půso­bí sen­zač­ně.  A Joel to umí nosit. Pokaždé, když jsem ho oblék­la, zami­lo­va­la jsem se do jeho podo­by.“

Jak Scott říká, Ramses nosí hod­ně šper­ků. Edgerton si rych­le zvy­kl na sla­bost své posta­vy pro zla­to a čas­to žer­to­val: „Nebudu to nosit, pokud to není ze zla­ta,“ nebo, „Přineste mi mou zla­tou sukni…číslo sedm­de­sát šest.“

Yatesová říká: „Ramses byl aro­gant­ní. Nechal sta­vět své sochy mno­hem čas­tě­ji než jaký­ko­liv jiný fara­ón, tak­že všech­no, co ho obklo­pu­je, odrá­ží jeho cha­rak­ter a to doslo­va, pro­to­že všech­no je vyro­be­né ze zla­ta - včet­ně jeho šper­ků, přil­by a oble­če­ní. Seti je pozla­ce­ný, ale ne oká­za­lý jako jeho syn, zatím­co Tuya je nád­her­ná a sexy. Tuya oče­ká­vá, že bude krá­lov­nou země, jakmi­le Ramses pře­vez­me moc, tak­že se na tuto roli při­pra­vu­je i před oči­ma veřej­nos­ti.“

Zipporu si Mojžíš vez­me za ženu ve ves­ni­ci dale­ko od Egypta. Yatesová o ní říká: „Je mla­dá, svě­ží, krás­ná a moder­ní a odrá­ží se to i v jejím oble­če­ní. Je to pra­cu­jí­cí člen­ka kla­nu.“

Zipporah v podá­ní Marii Valverdové je nápad­ně krás­ná posta­va, čás­teč­ně i díky make-upu Tiny Earnshawové, kte­rá zís­ka­la Oscara za svou prá­ci na Titaniku, a kte­rá se Scottem spo­lu­pra­co­va­la na Prometheovi a Konzultantovi. Earnshawová pou­ži­la čer­né uhlí­ky pro zvý­raz­ně­ní Zippořiných očí, kla­no­vé teto­vá­ní tvá­ře a teto­vá­ní hen­nou na jejích rukou, pažích, cho­di­dlech a nohách. „Vypadá nád­her­ně za všech okol­nos­tí,“ říká Earnshawová.

Každý kos­tým, rekvi­zi­ta, design, stav­ba a vizu­ál­ní efekt odpo­ví­da­jí epic­kým roz­mě­rům toho­to fil­mu. Ale jak Ridley Scott pou­ka­zu­je, cit­li­vost sním­ku EXODUS: BOHOVÉ A KRÁLOVÉ sto­jí na pev­ných zákla­dech. „Mojžíš vyros­tl jako význam­ný egypt­ský aris­to­krat - princ egypt­ský, s mno­ha lid­ský­mi nejis­to­ta­mi a pochyb­nost­mi.“

Pro Christiana Balea bylo ztvár­ně­ní Mojžíše neza­po­me­nu­tel­ným zážit­kem. „Je to okouz­lu­jí­cí posta­va a čas­to jsem si říkal ‘Nemůžeme pokra­čo­vat dál?’ Je toho mno­hem víc, co by se o něm dalo říct. Je mno­hem více fas­ci­nu­jí­cí, než jsem si doká­zal před­sta­vit.“

Části seriálu:  EXODUS: Bohové a králové


Odebírat
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
Gladiátor II: pokračování filmu Ridleyho Scotta s mečem & sandály je skutečnou filmovou podívanou
24. listopadu 2024Gladiátor II: pokračování filmu Ridleyho Scotta s mečem & sandály je skutečnou filmovou podívanouVálečný zajatec prodaný do otroctví stoupá v řadách gladiátorů ve starověkém Římě, aby vykonal krvavou pomstu na generálovi zodpovědném za smrt jeho ženy ve filmu Gladiátor II, který má tento víkend premiéru v Praze a kinech…Vydáno v rubrice: Filmové recenze
Doctor Who - pomohlo Disney+ pomalu skomírajícímu seriálu?
28. září 2024Doctor Who - pomohlo Disney+ pomalu skomírajícímu seriálu?Na platformu Disney+ přiletěl se svou TARDIS starý dobrý známý Doktor. Odkoupení práv na tuto franšízu původem z dílny BBC mělo pomalu umírajícímu seriálu přinést nový dech. Podle předběžných čísel se to určitě povedlo. Za tímto počátečním…Vydáno v rubrice: Recenze
Vetřelec: Romulus: Krvavé, špinavé pokračování navazuje na originál Ridleyho Scotta z roku 1979
14. srpna 2024Vetřelec: Romulus: Krvavé, špinavé pokračování navazuje na originál Ridleyho Scotta z roku 1979Skupina zbídačených dělníků z důlní kolonie, kteří doufají, že je stará opuštěná loď Weyland-Yutani plující na oběžné dráze osvobodí od každodenní dřiny, dostane ve filmu Vetřelec: Romulus, který tento víkend vstupuje do kin po celém světě,…Vydáno v rubrice: Filmové recenze
Film Blade Runner 2099 se bude v srpnu natáčet v centru Prahy a v Karlíně
1. srpna 2024Film Blade Runner 2099 se bude v srpnu natáčet v centru Prahy a v KarlíněProdukce filmu Blade Runner 2099 v Praze oficiálně odstartovala začátkem tohoto měsíce a natáčení sci-fi seriálu bude v České republice probíhat až do prosince. Vzhledem k sci-fi prostředí futuristického Los Angeles se očekává, že práce na…Vydáno v rubrice: Filmové a televizní aktuality
V Praze začíná dlouhé natáčení seriálu Blade Runner 2099 s Hunterem Schaferem a Michelle Yeohovou
3. července 2024V Praze začíná dlouhé natáčení seriálu Blade Runner 2099 s Hunterem Schaferem a Michelle YeohovouV Praze oficiálně začíná natáčení seriálu Blade Runner 2099 a od neděle se rozjíždějí kamery tohoto očekávaného projektu. Půjde o jeden z největších projektů, který se kdy v české metropoli natáčel, a Barrandov Studio bude kvůli…Vydáno v rubrice: Filmové recenze
Oscarová Michelle Yeoh natáčí film Blade Runner 2099 v Praze
8. května 2024Oscarová Michelle Yeoh natáčí film Blade Runner 2099 v PrazeMichelle Yeoh, která získala Oscara za nejlepší ženský herecký výkon ve filmu Všechno najednou 2022, byla obsazena do hlavní role filmu Blade Runner 2099 společnosti Amazon Studios, informuje Variety. Očekávaný seriál by se měl začít natáčet…Vydáno v rubrice: Filmové recenze
Jokerův úsměv: Heath Ledger a jeho ikonická role v Temném rytíři
5. dubna 2024Jokerův úsměv: Heath Ledger a jeho ikonická role v Temném rytířiNež byl Heath Ledger obsazen do role Jokera ve filmu Temný rytíř (2008), veřejně o ni projevili zájem Paul Bettany, Adrien Brody, Steve Carell a Robin Williams. Christopher Nolan však chtěl s Ledgerem spolupracovat již v…Vydáno v rubrice: Zajímavosti
Christian Bale: Cesta k ikonickému Batmanovi a vývoj jeho temného obleku na filmovém plátně
30. ledna 2024Christian Bale: Cesta k ikonickému Batmanovi a vývoj jeho temného obleku na filmovém plátněChristian Bale ve filmu Batman začíná (2005): "Zpočátku jsem s rolí trochu váhal. Batman je přece ikona. Ale vzpomínám si, že jsem byl v den premiéry filmu v obchodě s potravinami a uviděl mě tam malý…Vydáno v rubrice: Zajímavosti
Zohan: Krycí jméno Kadeřník
1. ledna 2024Zohan: Krycí jméno KadeřníkHerec Adam Sander poměrně často rozděluje diváckou obec, někteří ho nemohou vystát pro mírně ujetý humor jednoduššího rázu, jiní jeho postavy milují. Faktem je, že Sander svou kariéru opravdu založil na postavách výstavních blbců (viz Vodonoš),…Vydáno v rubrice: Retro filmové recenze
Pán času - Chichot (S14E03)
11. prosince 2023Pán času - Chichot (S14E03)Nemám ponětí, jaký máte vztah k seriálu Pán času, ale pro mě je vždycky překvapující, když se v současném díle objeví protivník, kterého jsme mohli (v případě Čechů spíše nemohli) spatřit poprvé a naposledy více než…Vydáno v rubrice: TV Recenze
Dcera divočiny: Daisy Ridleyová v čele provokativního thrilleru
11. prosince 2023Dcera divočiny: Daisy Ridleyová v čele provokativního thrilleruMladá matka je konfrontována poté, co její vraždící otec uprchne z vězení, ve filmu Dcera divočiny, který tento víkend vstupuje do pražských kin. Adaptace románu Karen Dionneové z roku 2017 od režiséra Neila Burgera možná zmate…Vydáno v rubrice: Filmové recenze
Temné tajemství a vražedné nástroje: Tajemné okno přináší napětí a strach
22. září 2023Temné tajemství a vražedné nástroje: Tajemné okno přináší napětí a strach[caption id="" align="alignright" width="200"] Photo © 2004 Columbia Pictures[/caption] Tajemné okno opět patří k filmům, které slabší jedinci obvykle nevidí úplně celé. Jsou zde scény, které jsem osobně neměla nervy ani poslouchat natož se na ně…Vydáno v rubrice: Retro filmové recenze
Režisér Damien Chazelle natočil v Praze velkolepou sedmiminutovou reklamu na Hennessy
14. srpna 2023Režisér Damien Chazelle natočil v Praze velkolepou sedmiminutovou reklamu na HennessyOscarový režisér Damien Chazelle, který se proslavil filmy Whiplash a La La Land a loni natočil kontroverzní dílo Babylon, se mezi hollywoodskými štace zastavil v Praze, aby natočil epickou sedmiminutovou reklamu pro kultovního francouzského výrobce koňaku…Vydáno v rubrice: Filmové a televizní aktuality
Tajná invaze: Nad průměrem MCU seriálů, ale neztrácí své kouzlo
31. července 2023Tajná invaze: Nad průměrem MCU seriálů, ale neztrácí své kouzloNad průměrností a hloupostí většiny MCU seriálů skřípu zuby. Naplno mě bavily vlastně jen WandaVision a Loki. A teď Tajná invaze. Tenhle velký seriálový event se vcelku povedl. Jistě, o žádné dechberoucí dílo ani druhého druhého…Vydáno v rubrice: TV Recenze
Kouzelnická rivalita ve filmu Dokonalý trik: Když touha po prestiži vede do temnoty
26. července 2023Kouzelnická rivalita ve filmu Dokonalý trik: Když touha po prestiži vede do temnotyFilm je příběhem dvou lidí – Roberta Angiera (Hugh Jackman) a Alfreda Bordena (Christian Bale). Jsou kouzelníci a jejich spolupráce je poznamenaná určitou rivalitou, zdravou chutí být lepší než te druhý. Jejich partnerství však končí ve…Vydáno v rubrice: Retro filmové recenze
Mission: Impossible Odplata – První část (Mission: Impossible – Dead Reckoning Part One) – Recenze – 80 %
18. července 2023Mission: Impossible Odplata – První část (Mission: Impossible – Dead Reckoning Part One) – Recenze – 80 %Sedmý díl série Mission: Impossible mají opět na svědomí režisér a scenárista Christopher McQuarrie a herec Tom Cruise, kteří se na vzniku filmu znovu podíleli též jako producenti. Společně mají za sebou třeba i akční film Jack…Vydáno v rubrice: Filmové recenze

Tiskové informace. Většinou od distributorů, ale občas i z televizí a festivalů.

Opravdu si myslíte, že umíte psát lépe, častěji a čtiveji?  Tak své komentáře, články, recenze… pište pro nás!

|

0
Budeme rádi za vaše názory, zanechte prosím komentář.x
Stránka načtena za 2,07203 s | počet dotazů: 327 | paměť: 24513 KB. | 05.09.2025 - 04:04:42