Woody Allen jako režisér, scénárista a herec v komedii o tom, jak se v Hollywoodu točí filmy a s čím je člověk nucen se potkýat, pokud je v nouzi.
Kdo byl největší režisérskou špičkou osmdesátých let s celosvětovou reputací jedinečného filmového umělce a nebyl to Jaroslav Soukup? Zkuste se zamyslet, nebude to lehké. Samozřejmě, že Val Waxman a i když jde o postavu fiktivní, má klasické symptomy filmového génia. Bývalého génia, abych byl přesný. Zlaté časy studené války totiž skončily a Valovi se na jeho dvě sošky práší kdesi v zaprášeném šuplíku zaprášené skříně. I na Vala padá prach a pod tíhou stáří se mu podlamují revmatická kolena. To všechno lze ještě překousnout, stejně jako, že ho opustila žena a padla do rukou vylízaného producenta s vylízaným jménem, Hala Yagera, ale co je moc, je moc. Val, ať se vleče, jak klopýtá, pořád ne a ne zakopnout o ten správný drn výhodné nabídky, a tak se pohybuje ve světě reklam a jeho jméno pomalu mizí z podvědomí filmových tvůrců.
Čemu však osud nechtěl, Val neobdržel jedinou nabídku a skončil jako starý blázen na kanape špinavé garsonky. Osud však chtěl, aby Val dostal příležitost vrátit se k filmu, možnost stát se znovu slavným, uznávaným umělcem a dobýt Hollywood. Spásná nabídka však přišla z té pro Vala nejpřekvapivější strany, pro diváka naprosto jasné, od Waxmanovi bývalé manželky Ellie. Další špatná zpráva od Valova agenta je, že film má produkovat Hal, právě ten, který mu „ukradl“ manželku. Co má ale chudák Waxman dělat, když film „City that never sleeps“, gangsterka z prostředí New Yorku, který je režisérovi vlastní, je možná jeho poslední záchranou a chatrným mostem, který za sebou zapomněl zbořit.
Hollywood ending je další z komediálně - sarkastických děl Woodyho Allena, který zde, jak název napovídá poukazuje na některé trendy hollywoodského světa filmu a snaží se je parodovat svojí osobitou komikou. Výhrady proti Valovi mají všichni, protože, kdo by si nechal vyřezat slepé střevo od člověka, který praktikoval medicínu před dvaceti lety a naposled operoval, když si vytahoval třísku z palce levé ruky kleštěmi? Určitě by to neudělal zdravý producent, který chce do zákroku investovat šedesát milionů dolarů. Mluvím samozřejmě o producentovi, který nemá za snoubenku Valovu bývalou ženu. Režisér tedy nabídku přijme a hodlá se pustit do natáčení, když v tom se stane něco odporně vypočitatelného. Val Waxman totiž hned před prvním dnem natáčení oslepne. Dočista se zbaví zraku, jakoby mávnutím kouzelného hadru. Jeho porucha vidění však nemá příčinu ve světě hmotném, ale jde o jakousi sugesci a duševní pohnutí. Nebo poruchu, jak chcete. Val, který by film dokázal „režírovat poslepu“ si tuto extrémní jízdu vyzkouší a až dorazí k cíly, bude se moci ohlédnou, co všechno zbořil.
Jak je u Allena zvykem, jde o romantickou komedii a vtipnou kritiku zároveň. Humor je postavený na trefných dialozích a bláznivých situacích, jejichž spád je spuštěn právě Waxmanovou indispozicí. Jako slepý režisér, který se těžko domluví s kameramanem má řídit nákladný kolos komerčního filmu se vším všudy.
12. srpna 2019 #23 - The Curse of Frankenstein (1957) Studio Hammer dalo světu nový pohled na hororová monstra, oživilo klasiku 30. a 40. let a ukázalo, že Velká Británie je hororovou velmocí a že monstra stále mají svůj potenciál.
The Curse […] Posted in 101 nejlepších hororů
15. ledna 2016 Česká televize odvysílá Oscary poprvé živě Česká televize letos nabídne divákům poprvé v historii možnost sledovat živě předávání oscarů. Přímý přenos ceremoniálu z Los Angeles odvysílá na programu ČT2 v noci z neděle na pondělí. […] Posted in Články
4. září 2022 Cyclone (1978) Obrovská bouře ženoucí se na mexické pobřeží, uvězní na rozbouřeném moři rybáře, výletní loď i přeživší z havarovaného malého dopravního letadla. Kromě rozbouřeného živlu budou muset […] Posted in Horory
Nejnovější komentáře