Kritiky.cz > Recenze knih > Patnáctý skandál - kniha

Patnáctý skandál - kniha

585 bg
585 bg

Lindsay je ser­žant­ka na poli­cii a momen­tál­ně si uží­vá mateř­ství, je totiž mamin­kou malič­ké Julie, kte­rou spo­lu s man­že­lem Joem milu­jí nade vše. Kromě toho mají doma i fen­ku Martu, jejž také mají moc rádi. Bohužel nebo bohu­dík Lindsay musí pra­co­vat. Zrovna ona a její par­ťák svěd­či­li u sou­du. Museli, pro­to­že jejich kole­ga nebyl nic jiné­ho než pra­chspros­tý vrah, a to ho všich­ni na oddě­le­ní uzná­va­li, dokud nepo­zna­li, že je na špat­né stra­ně. Sice bylo tepr­ve pon­dě­lí a Lindsay měla pocit, že ji už potka­lo to nej­hor­ší, to však nevě­dě­la, co ji v příš­tích hodi­nách a dnech čeká a jak moc to zamá­vá s jejím dosa­vad­ním živo­tem, a to nejen tím pra­cov­ním.

Je totiž při­vo­lá­na ke čtyř­ná­sob­né vraž­dě. V jed­nom poko­ji jed­no muž­ské tělo, v dal­ším dvě – muž a žena a nako­nec ješ­tě v komo­ře uklí­zeč­ka. Lindsay se dosta­la domů až ve tři ráno a k tomu ješ­tě s migré­nou. Samozřejmě nemoh­la nechá­vat tak malé dítě doma samot­né, tudíž měla chůvu, pro­to­že i její muž býval dlou­ho pra­cov­ně pryč – jeho prá­ce byla u ochran­ky, hlí­dal letiš­tě. Když vešla, tak našla paní Roseovou – chůvu – spát na pohov­ce. Ta se hned pro­bu­di­la a pak ode­šla domů i přes­to, že pro rodi­nu byla milo­va­nou oso­bou.

Šla spát, a když se ráno pro­bu­di­la, její man­žel už spo­ko­je­ně odde­cho­val ved­le ní. Kromě toho se všech­ny vraž­dy zača­ly zamo­tá­vat a jejich roz­plé­tá­ní neby­lo nic snad­né­ho. Lindsay při­šla na to, že jaká­si žena s blond vla­sy, vstou­pi­la do poko­je prv­ní obě­ti. Všimla si toho z video­zá­zna­mů z hote­lu. V prů­bě­hu vyšet­řo­vá­ní se do toho zaple­te i CIA a k tomu její muž zmi­zí nezná­mo kam a navíc se uká­že, že v tom má tak tro­chu prs­ty, ale Lindsay zatím na nic kon­krét­ní­ho nemů­že při­jít. Mimoto ji napad­ne par­ta Asiatů a ona neví proč. Posléze také při­jde na to, kdo byla ta blon­dý­na.

Jednalo se o Alison Mullerovou, kte­rá se zna­la s prv­ní obě­tí, jenž byl sho­dou okol­nos­tí čín­ský špi­ón nebo také svým způ­so­bem dvo­ji­tý agent. Měli spo­lu intim­ní vztah, přes­to­že byli oba v man­žel­ských svaz­cích a Alison měla dokon­ce dvě děti. Ovšem Lindsay při­jde na to, že Mullerová pat­ří také k agen­tům. Navíc se zná s jejím mužem, jsou totiž kole­go­vé. Joe nepra­cu­je u letišt­ní ochran­ky jak si Lindsay celý život, co jsou spo­lu, mys­le­la. Pracuje totiž též u CIA. Lindsay málem ran­ní mrt­vi­ce, s nad­sáz­kou řeče­no, když to všech­no prask­ne. Alison Mullerová zabi­la všech­ny obě­ti v hote­lu a navíc i man­žel­ku její­ho milen­ce.

Lindsay a Joe se vyda­jí zatknout Alison Mullerovou a dojde až na pře­střel­ku. Ještě před­tím Lindsay Joea seřve za to, že se jí neo­zval, a že jí lhal. Alison se jim poda­ří postře­lit a zatknout. Joe je nechá spo­lu v autě a Mullerová Lindsay tvr­dí, že spí s jejím mužem. Ten jí nao­pak pří­sa­há, že to není prav­da. Lindsay vyra­zí z Alison dozná­ní k vraž­dám a natá­čí to všech­no na mobil. To sice dosta­ne Mullerovou do věze­ní, ale ani tam to s ní nedo­pad­ne dob­ře. Lindsay si koneč­ně může oddech­nout, ale neví, jest­li vzít man­že­la zpát­ky.

Nemusím kri­mi­nál­ky, to je fakt. Ale tahle je tak skvě­le napsa­ná a vyprá­vě­ná, že je to až neu­vě­ři­tel­né. Takže dopo­ru­ču­ju ji všem, kte­ří mají rádi ten­to žánr. Má 280 stran.

Knihu může­te zakou­pit za 214 Kč zde.

• Autor: James Patterson