Jan Hartl vystudoval pražskou DAMU. Hrál v Realistickém divadle Z. Nejedlého, v Divadle na Vinohradech, Divadle Za branou II. a nyní je v Národním divadle v Praze. Ve filmu debutoval v roce 1974 ve filmu Jáchyme, hoď ho do stroje. Spolupracoval s významnými českými režiséry, mimo jiné s Jiřím Menzelem (Vesničko má středisková, Konec starých časů) a Janem Švankmajerem (Otesánek). Za herecký výkon ve filmu Golet v údolí získal nominaci na cenu Český lev. Vytvořil také řadu komediálních rolí ve filmech pro děti, za které získal mimo jiné diváckou cenu pro nejsympatičtějšího herce (1986).
Ve filmu pracujete v botanické zahradě – jak se vám tohle prostředí zamlouvalo?
Panu architektovi Henrichovi Borarosovi se tak skvěle povedlo vytvořit svět botanické zahrady, co pamatuje dávno minulé časy, že se i kolemjdoucí Karlíňáci zastavovali a zálibně koukali na to zjevení. A já tam mohl, mezi stromy a kytkami, trávit tolik času. Kdo by si přál víc.
V tak velké roli jste se v českém filmu dlouho neobjevil – čím vás přesvědčil právě tento film?
Přesvědčil mě scénář a zaujatost mladých lidí z Negativu.
Jaká byla spolupráce s debutujícím režisérem Petrem Oukropcem?
Už když se Petrovi celá záležitost dvakrát za sebou těsně před natáčením kvůli penězům zhroutila, a on přesto vytrval, říkal jsem si, ten člověk zasluhuje respekt. Pak se mi to při filmování jen potvrdilo.
Sledujete současné filmy pro děti? Máte pocit, že je Modrý tygr něčím výjimečný?
Moje děti už se na dětské filmy dávno nekoukají, čili ani já nemám bohužel přehled.
Jak se vám pracovalo s dětskými herci a s živým tygrem?
Linda i Jakub byli moc fajn, už proto, že se na rozdíl od tygra chovali slušně a nesnažili se mě každou chvíli kousnout do všech možných částí těla.
© Negativ s.r.o.