Během natáčení v exteriérech v Kanadě a v Argentině - ve sněhu, větru a často ve vysoké nadmořské výšce, herci a filmový štáb čelili stejnému nebezpečí a podmínkám jako lidé žijící v tomto regionu v Jižní Dakotě v roce 1823. To byl záměr. Diváci se měli ocitnout uprostřed divočiny, která není parkem, ale zónou smrtelného nebezpečí, kde přežití není zaručeno.
“Dnes jsme opravdu ztratili napojení nebo intimní kontakt s přírodou, který tito lovci měli. Přitom divoká příroda byla vždy naší součástí – my jsme mraky a řekami, jsme stvořeni ze stejných elementů. Myslím, že když vidíte tato místa, existuje tam souvislost, která vám připomene, odkud jste a kam směřujete,” říká Iñárritu.
Najít krajinu a sychravé počasí, které by se podobalo tomu na americkém západě v roce 1823 nebylo snadné. „Trvalo pět let, než se našla ta pravá místa,“ vysvětluje Iñárritu. „Zajímala mě místa, která byla nedotčená lidmi, takže jsme hledali místa, která byla neposkvrněná. Bylo na nich něco ryzího a poetického.“
Byly to nehostinné krajiny - a to hercům a filmovému štábu umožnilo lépe pochopit, muže, pro které byl život, smrt a příroda neodmyslitelně spojené.
Nebezpečí představovaly laviny stejně jako medvědi – filmaři měli každý den na natáčení přítomného bezpečnostního koordinátora pro případný střet s medvědem. (Zatímco herci a štáb měli důvodné obavy z místních medvědů, skutečný medvěd v sekvencích střetu s grizzlym nefiguroval. To bylo jedno z mála míst, kdy Iñárritu využil CGI.)
Dalším elementem, který Glasse ohrožuje, je počasí. V jednu chvíli vánice způsobila, že teplota klesla na -27 stupňů a filmový štáb si musel dávat pozor na omrzliny. “Dozvěděl jsem se, že neexistuje špatné počasí, jen špatné oblečení,” žertuje Iñárritu, zároveň ale konstatuje, že extrémní chlad dodal filmu rozechvělou realitu, které by nedosáhli, pokud by natáčeli v tepelně přijatelnějších podmínkách.
Typické pro extrémy tohoto filmu bylo i rekordně teplé počasí. Nejteplejší kanadská zima za posledních 23 let proměnila filmaře ve sněhové věštce. “Alberta je velmi náchylná k radikálním změnám klimatu,” říká Iñárritu. “V jediný den můžete zakusit sedm různých druhů počasí. Na začátku jsme bojovali s nízkými teplotami a vánicí. Později jsme bojovali s nedostatkem sněhu. Byla to zima s rekordně vysokými teplotami. Nejdřívě jsme doufali v oteplení a pak jsme se modlili, aby mrzlo.”
V určitou chvíli byly týmy mužů vyzbrojené lopatami vysláni na nedalekou horu, aby se vrátili s drahocenným bílým materiálem. Nakonec se filmaři museli na dobu 2 týdnů přestěhovat do Tierra del Fuego na jižním cípu Jižní Ameriky, aby zachytili zimní podmínky nezbytné k dokončení filmu.
Film se nakonec vrátil zpět tam, kde začal. V poslední natáčecí den Iñárritu shromáždil herce a štáb, aby k nim promluvil: “Natočit film jako tento je celoživotním zážitkem. Byla to úžasná cesta plná náročných momentů, těžkých a stejně tak krásných. Cítím vděk, pokoru, štěstí i smutek, že jsme dosáhli toho, čeho jsme dosáhnout chtěli. Je to úžasné. Každý natáčecí den byl náročný. Ale musím přiznat, že tento film byl nejvíce naplňujícím uměleckým zážitkem mého života.”
Části seriálu: REVENANT Zmrtvýchvstání
- REVENANT Zmrtvýchvstání
- REVENANT Zmrtvýchvstání - LEGENDA O HUGHU GLASSOVI
- REVENANT Zmrtvýchvstání - LEONARDO DICAPRIO JAKO HUGH GLASS
- REVENANT Zmrtvýchvstání - TOM HARDY jako JOHN FITZGERALD
- REVENANT Zmrtvýchvstání - LOVCI KOŽEŠIN – PŮVODNÍ OBCHODNÍCI ZE ZÁPADU
- REVENANT Zmrtvýchvstání - ZEMĚ INDIÁNŮ ARIKARA
- REVENANT Zmrtvýchvstání - HERCI VE VEDLEJŠÍCH ROLÍCH
- REVENANT Zmrtvýchvstání - MALOVÁNÍ REVENANTU
- REVENANT Zmrtvýchvstání - Kde špatné znamená dobré: filmová výprava
- REVENANT Zmrtvýchvstání - PRAPŮVODNÍ A AUTENTICKÉ: KOSTÝMY
- REVENANT Zmrtvýchvstání - JAK PŘEŽÍT ZMRTVÝCHVSTÁNÍ
- REVENANT Zmrtvýchvstání - SLOVNÍČEK
- REVENANT Zmrtvýchvstání: Filmová orgie surového přežívání a vizuálního skvostu s výrazným hereckým obsazením
Nejnovější komentáře