Kritiky.cz > Recenze knih > Obecná didaktika a její širší pedagogické souvislosti v úkolech a cvičeních

Obecná didaktika a její širší pedagogické souvislosti v úkolech a cvičeních

DidaktikaNahled
DidaktikaNahled
1 hvězda2 hvězdy3 hvězdy4 hvězdy5 hvězd (zatím nehodnoceno)
Loading...

Studentům peda­go­gi­ky, ale také již prak­ti­ku­jí­cím peda­go­gům je urče­ná kni­ha Aleny Vališové a Miroslavy Kovaříkové Obecná didak­ti­ka.  Nesnaží se dávat jed­no­znač­né návo­dy, spí­še se sna­ží pro­vá­zet prak­tic­kou vzdě­lá­va­cí čin­nos­tí, pod­ně­co­vat a roz­ví­jet. I pro­to jsou teo­re­tic­ké pasá­že v jed­not­li­vých kapi­to­lách uvá­dě­ny do sou­vis­los­tí se škol­ní pra­xí a se spe­ci­fic­ký­mi rysy uči­tel­ské pro­fe­se.

Didakt

Z hle­dis­ka obsa­hu se jed­not­li­vé kapi­to­ly ori­en­tu­jí zejmé­na na výsad­ní posta­ve­ní obec­né didak­ti­ky v sys­té­mu věd o výcho­vě, spe­ci­fi­ku­jí cíle a obsah výu­ky, akti­vi­zu­jí­cí meto­dy a orga­ni­zač­ní for­my výu­ky, otáz­ky hod­no­ce­ní, ale smě­řu­jí rov­něž k význa­mu moti­va­ce ve výu­ce, k peda­go­gic­ké inter­ak­ci a komu­ni­ka­ci, k oblas­ti osob­nos­ti auto­ri­ty uči­te­le, k jeho novým soci­ál­ním rolím, ke stá­le se roz­ví­je­jí­cím klí­čo­vým kom­pe­ten­cím uči­te­le. V pub­li­ka­ci jsou také zařa­ze­né kapi­to­ly o roz­ví­je­ní zdra­vé­ho a bez­peč­né­ho škol­ní­ho pro­stře­dí, vybra­né didak­tic­ké aspek­ty vzá­jem­né spo­lu­prá­ce rodi­ny a ško­ly v rám­ci spo­le­čen­ských změn, ale i kapi­to­ly o někte­rých aso­ci­ál­ních pro­je­vech cho­vá­ní dětí a mlá­de­že a jejich kon­krét­ních dopa­dech na výu­ku ve ško­le.

Konkrétně se kni­ha věnu­je obec­né didak­ti­ce v sys­té­mu peda­go­gic­kých věd, pří­pra­vě uči­te­le na výu­ku a plá­no­vá­ní výu­ky, obsa­hu uči­va a jeho kon­kre­ti­za­ce v učeb­ních tex­tech, vyu­čo­va­cím meto­dám, orga­ni­zač­ním for­mám ve vyu­čo­vá­ní, udr­že­ní kon­ti­nu­i­ty výu­ky, moti­va­ci ve vyu­čo­vá­ní, hod­no­ce­ní ve výu­ce, peda­go­gic­ké inter­ak­ci a komu­ni­ka­ci, auto­ri­tě uči­te­le, soci­ál­ní roli uči­te­le, klí­čo­vým kom­pe­ten­cím z pohle­du uči­te­le i žáka, zdra­ví a bez­pe­čí v zor­ném úhlu uči­tel­ské pro­fe­se a aso­ci­ál­ní­mu cho­vá­ní u žáků.

Publikace je spí­še učeb­ni­cí či cvi­čeb­ni­cí – na výkla­do­vé pasá­že nava­zu­jí samo­stat­ná cvi­če­ní, úko­ly a tes­ty a také pří­kla­dy z pra­xe. V závě­ru kaž­dé kapi­to­ly najde­te komen­tář, kte­rý k někte­rým úko­lům a vybra­ným cvi­če­ním uvá­dí odpo­vě­di či roz­ši­řu­jí­cí infor­ma­ce, inter­pre­tu­je uve­de­né pří­kla­dy ze škol­ní pra­xe a cha­rak­te­ri­zu­je vyhod­no­ce­ní zařa­ze­ných tes­tů. Tyto cvi­če­ní a tes­ty mají být pod­ně­tem pro dal­ší zkou­má­ní pro­fes­ních otá­zek a inspi­ra­cí pro vlast­ní výu­ko­vou čin­nost.

  • Autor: Alena Vališová, Miroslava Kovaříková
  • Rok vydá­ní: 2021
  • Počet stran: 312
  • Vydala: Grada
  • Hodnocení: 100 %

  • Foto knihy:Grada Publishing, a.s.
  • Náhledové foto: Ji-Elle; Wikimedia Commons; CC BY-SA 4.0

Jak bude rekla­ma vypa­dat?
-
Nechceš zde rekla­mu napo­řád jen za 50 Kč?
Zobrazit for­mu­lář pro nákup
Odebírat
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře

Více info o autorce: http://janaspackovaknihy.webnode.cz/

Opravdu si myslíte, že umíte psát lépe, častěji a čtiveji?  Tak své komentáře, články, recenze… pište pro nás!

|

0
Budeme rádi za vaše názory, zanechte prosím komentář.x
Stránka načtena za 4,19541 s | počet dotazů: 255 | paměť: 71606 KB. | 26.06.2024 - 00:41:08