Dva klony (báječný Ewan McGregor a sladká Scarlett Johannson) utíkají z chovné stanice, kde si bohatí a mocní světa roku 2019 uskladňují své „životní pojistky“. Přitom se dostávají do nesnází, zdárně je překonají, jejich přátelství přeroste v lásku a vše dobře dopadne. Za doprovodu bombastických výbuchů, suchých hlášek a patetických výjevů. Jde v novém filmu Michaela Baye o něco víc? Ani ne. Přesto...

Objeví strašlivé tajemství a pak následuje zběsilý úprk, vyčerpávající vysvětlení situace, které není až tak trapné jen díky skvělému Stevu Buscemimu, další utíkaní a tak dále až k happyendu. Nemožným marketingovým selháním při propagaci se stalo, že synopsi i „velké překvapení“ zná každý divák ještě před úvodními titulky. Další chybou je, že film neví, čím by chtěl být. Na jedné straně úžasní herci (díky nim tohle dílko skutečně stojí se zaťatými zuby za skouknutí), pokus o poselství, smrtelně vážné odkazy na holocaust a na straně druhé klasické prvky Bayových spektáklů, které hlavně nejsou ničím novým (i hrdinská hudba je pouhou variací na soundtrack žánrově dokonalé Skály).
Takže resumé: film nepovedený až k hlouposti, ale vracím se k tomu „přesto“ z prvního odstavce – přes všechny výtky tu uvedené, i další, které mě napadaly během sledování Ostrova a nezbylo na ně místo, jsem se, stydím se přiznat, dost dobře BAVILA. Na tom mají zásluhu zmiňovaní herci, několik zapamatování hodných výroků ve chvílích, kdy to režisér nabere až tak vážně, a scéně boje mezi architektrem lodí (McGregor) a jeho klonem (opět McGregor). Kvůli tomu je ten překombinovaný maglajz hoden lístku do multiplexu.























(4,91 z 5)