Jako jedna z nejoblíbenějších frančíz videoherního průmyslu se Assassin’s Creed proslavila svými supernapínavými akčními scénami. Série byla jednou z prvních, která výrazně využívala parkúr jako hlavní herní prvek. Asasíni v ní směle obrovskou rychlostí přeskakují po střechách ve městech jako Jeruzalém, Florenc, Paříž a Londýn.
Kurzel pro svou adaptaci pro stříbrné plárno ještě zesílil tento omamný způsob s hlomozivými závody vozů, propracovanými souboji mečů a souboji muže proti muži. Režisér si také uvědomil, že film musí nápadně využít skok víry, charakteristický prvek v Assassin’s Creed, při kterém asasíni skočí z okraje budovy a ladně padají k zemi, až dopadnou na záda do vody nebo stohu sena. „Co se stane, když uděláte opravdový skok víry?” ptal se Kurzel. „Co by se stalo, kdybyste skutečně viděli asasína skákat z budovy na budovu? Na kině je výborné, že do toho můžete vnést lidský prvek, který na diváky působí. Divácí reagují na myšlenku, že se dívají na skutečně živého člověka, který podstupuje námahu a nebezpečí, aby tyhle věci opravdu provedl.”
Kurzel a jeho tým se spojili s několika špičkovými parkúrovými talenty, aby určili, jak akci zinscenovat v Assassin’s Creed, aniž by museli být nadměrně závislí na tricích počítačové grafiky. Produkce pak cestovala do ohromujících koutů planety v naději zachytit jedinečné scény, které by divákům nabídly hluboký – a reálný – zážitek.
„Nikdy jsem nechtěl, aby dělal film dojem superhrdinů,” říká Kurzel. „Chtěl jsem, abyste se na něj podívali a pomysleli si, skvělé, tohle všechno dělají lidi, a dělají to jako olympionici, místo abychom točili na parkovišti se zelenou obrazovkou. Můžete cítit tu rafinovanost. To je pravděpodobně důvod, proč jsem se přiklonili k přístupu jakoby ze staré školy, abychom film udělali lidštějším a dokonalejším.”
Filmování začalo koncem srpna 2015 a pokračovalo do konce ledna 2016. Film se natáčel přes 90 dní v exteriérech na Maltě a ve Španělsku a na scéně 007 ve studiích Pinewood. „V době, kdy je všude spousta počítačově vytvořených scén jsme my chtěli mít co nejvíce klasických exteriérů,” říká Fassbender. „Chtěli jsme mít pocit, že můžete skoro ochutnat pot a krev a skutečnou námahu, která byla potřeba pro fyzické části ve filmu.”
Kurzel se obrátil na vítězného koordinátora kaskadérů Bena Cooka (Skyfall), aby vytvořil bojový styl asasínů, který by byl věrný hře, ale dostatečně filmový, aby ohromil filmové diváky. Pro Cooka byla vždy heslem autenticita: „Můžu nabídnout některé z nejlepších expertů v parkúru na světě a kaskadérský tým se opravdu snažil vzít tyhle fyzické schopnosti, které lidé mají, a použít je bez přehnaného zvýrazňování a drátů, takže na plátně vidíte lidi dělající opravdová kaskadérská čísla.”
Nebezpečí bylo také skutečné: Produkce natáčela na střeše pětisetletého kostela ve Valletě, hlavním městě Malty, a v některých případech připojovala kaskadérské dráty ke staleté maltě doufajíce, že budou držet. „Pocit nebezpečí, který cítíte, pocit skutečnosti vdechuje do filmu kyslík,” říká Kurzel. „Snaha natáčet hodně skutečných scén zintenzívňuje filmový zážitek.”
Hvězda Fassbender se nikdy nevyhýbá výzvám v hraní a hrál mnoho ze svých vlastních kaskadérských kousků „Nesmírně posiloval,” říká Kurzel. „Hodně trénoval. Pracoval na parkúru. Udělal hodně z bojových scén. Myslím, že to je něco, co ho lákalo k práci na filmu – myšlenka, že se bude intenzívně fyzicky podílet na své postavě v minulosti.”
„Trénoval jsem každé ráno před prací, cvičil a posiloval,” říká Fassbender. „A pak nějaký trénink parkúru, což je obrovská součást hry, takže bylo velmi důležité, abychom to pojali správně. Co se týče Aguilarovy bojové techniky, za zbraň si zvolil čepele na zápěstí, což znamená hodně bojů na krátkou vzdálenost a spoustu sekavých pohybů a úderů. Nechtěli jsme, aby věci vypadaly příliš pěkně. Chtěli jsme, aby tam byl prvek nepořádku a ošklivosti. Takže v některých okamžicích je to velmi krásné a stylizované, a pak v jiných momentech je to instinktivní, ošklivé a špinavé, víc přemýšlení v daném okamžiku a improvizace.”
Nejnovější komentáře