Hugh Glass (Leonardo DiCaprio) patřil mezi zručné stopaře, který který mimo jiné pomáhal britským lovcům na území Ameriky. Při jedné takové výpravě však jeho skupinu napadne jednotka domorodců, kteří zmasakrují dvě třetiny Britů a zaženou zbytek na útěk. Během něho však jednoho dne Hugha ze zálohy napadne medvědice chránící svá mláďata a zanechá ho v kritickém stavu. I přes protesty některých ze zbývajících lovců, nařídí kapitán Henry (Domhnall Gleeson) jeho upoutání na nosítka a zbytek jednotky tak bere vážně zraněného stopaře s sebou. Útěk se však komplikuje díky obtížnému terénu a tak je zraněný Glass zanechán s třemi dalšími členy pod kopcem, kteří se mají postarat o jeho potřeby do jeho konce. Jenže John Fitzgerald (Tom Hardy), který je jedním z pečovatelů, má se zraněným jiné plány...
Ač by se to z výsledného procentuálního hodnocení nemuselo zdát, Revenant Zmrtvýchvstání je ve skutečnosti podobně velkou filmovou záležitostí, jakou se od něj čekalo, že bude. Pokud tedy spíše než o souhrn toho dobrého a špatného na filmu, čekáte na doporučení, zda-li si na snímek vyrazit či nevyrazit do kina, odpověď zní jednoznačně ano. I přes své chyby se totiž jedná o jedinečnou podívanou, která nabízí mnoho filmařských lahůdek, které jinde u konkurence neuvidíte, a k tomu přidává zajímavý, mrazivě surový a nesmírně strhující příběh o snaze přežít a touze po pomstě. Zkrátka parádní výchozí situace pro snímek zasazený do nehostinných částí zaoceánského kontinentu.
Tenhle fakt pak jen podporuje parádní herecké obsazení, kde především hlavní trojice Leonardo DiCaprio, Tom Hardy a Domhnall Gleeson hrají naplno a minimálně první dva jmenovaní si vyloženě říkají o nějakou tu nominaci jako uznání za předvedený výkon. DiCaprio navíc v rámci dvou a půl hodiny předvádí další velice silnou performanci, která jej očividně stála dostatek fyzických i psychických sil a toto je přeneseno na diváka. Společně s jeho postavou divák trpí a trpí hodně. Problém ovšem je, že ne vždy je to se samotnými dialogy a scenáristickými kličkami v rámci filmu úplně ideální a tak se občas stává, že snímek poněkud narušuje předváděnou iluzi přešlapováním v kruzích, zbytečným natahováním a nedostatkem materiálu pro udržení stejné atmosféry po dobu celých 150 minut. A to je zatraceně škoda, zvláště když některé části příběhu ne úplně dobře fungují v rámci celého konceptu filmu a především některé momenty mimo hlavní trojici působí trochu nadbytečně a rušivě.
Když ovšem pominete, že film je možná až zbytečně o zhruba hodinu delší, než by musel být, a příběh není tak úplně dopilován, jak by díky preciznosti ostatních prvků bylo vhodné, čeká vás audiovizuální orgie. Emmanuel Lubezki svými přírodně nasvícenými kompozicemi předvádí slušné důkazy proto, proč by jeho třetí vítězství na cenách akademie nemuselo být tak nedostižnou metou. Parádní, vizuálně skvostné a barevně i realisticky působivé, co se mu v rámci jednotlivých záběrů tohoto filmu podařilo zachytit. Když si k tomu přičtete důraz na detail a preciznost v jednotlivých plánech samotných záběrů, čeká vás v kině jeden z obrazově nejzajímavějších filmů posledních deseti let. A opět je u toho právě Lubezki. Ryuichi Sakamoto, Alva Noto a Bryce Dessner k těmto impozantním výjevům navíc dohromady vytvářejí působivou hudební kulisu, která svoji jednoduchostí ale strhující atmosféričností krásně dokresluje výsledný emocionální dopad snímku a surovost krajiny, ve které se promítaný příběh odehrává.
Revenant Zmrtvýchvstání je tedy rozhodně něčím, na co se vyplatí si vyrazit do kina. Strhující a až mrazivě surová podívaná patří mezi nejpůsobivěji odvyprávěné příběhy, i přes značné nedostatky v rámci tohoto vyprávění. Velkou část výsledného dojmu ale film vděčí velice výrazným hereckým představitelům a audiovizuální stránce, kde kamera Emmanuela Lubezkiho hraje prim. Zkrátka, pokud vám nevadí si zajít v kině na film, který rozhodně není ničím usměvavým a nevadí vám trochu zbytečně přepálená stopáž, Revenant Zmrtvýchvstání vás rozhodně nezklame. I přes své nedostatky se totiž jedná o filmovou událost, kterou by bylo škoda nechat si ujít na velkém plátně a v tom nejlepším možném zvukovém režimu.
Nedokonalá jedinečnost. Alejandro González Iñárritu natočil po Birdmanovi další, částečně revoluční snímek který rozdělí diváctvo s největší pravděpodobností na dva tábory. Bohužel tentokrát jsem na druhé straně barikády. Vizuálně lahůdkový, precizně zahraný a hudebně jednoduchý seč podmanivý, přesto však scenáristicky podvyživený a zbytečně natahovaný snímek rozhodně zaujme svým emocionálním dopadem na diváka a impozantností scenérií a sekvencí které divákovi během dvou a půl hodiny prezentuje. Rozhodně se tak jedná o něco jedinečného, co stojí za to vidět na velkém plátně.
Koktejl:
30% Mrazivá příroda
30% Zrada a pomsta
20% Parádní herci
20% Audiovizuální lahůdka
Podívejte se na hodnocení REVENANT Zmrtvýchvstání na Kinoboxu.
Části seriálu: REVENANT Zmrtvýchvstání
- REVENANT Zmrtvýchvstání
- REVENANT Zmrtvýchvstání - LEGENDA O HUGHU GLASSOVI
- REVENANT Zmrtvýchvstání - LEONARDO DICAPRIO JAKO HUGH GLASS
- REVENANT Zmrtvýchvstání - TOM HARDY jako JOHN FITZGERALD
- REVENANT Zmrtvýchvstání - LOVCI KOŽEŠIN – PŮVODNÍ OBCHODNÍCI ZE ZÁPADU
- REVENANT Zmrtvýchvstání - ZEMĚ INDIÁNŮ ARIKARA
- REVENANT Zmrtvýchvstání - HERCI VE VEDLEJŠÍCH ROLÍCH
- REVENANT Zmrtvýchvstání - MALOVÁNÍ REVENANTU
- REVENANT Zmrtvýchvstání - Kde špatné znamená dobré: filmová výprava
- REVENANT Zmrtvýchvstání - PRAPŮVODNÍ A AUTENTICKÉ: KOSTÝMY
- REVENANT Zmrtvýchvstání - JAK PŘEŽÍT ZMRTVÝCHVSTÁNÍ
- REVENANT Zmrtvýchvstání - SLOVNÍČEK
- REVENANT Zmrtvýchvstání: Filmová orgie surového přežívání a vizuálního skvostu s výrazným hereckým obsazením
Nejnovější komentáře