Sedmý díl série škvaří gumy na cestě, kterou poprvé postavil díl pátý a která je prošpikovaná prasklinami způsobenými dílem šestým. Od předchozího dílu se ovšem tvrdě odráží i zběsilá sedmička, která ale tentokrát vsází na cool postavy, víc než na cool auta.
V šestém dílu se partička hrdinů vypořádala s mezinárodním teroristou Shawem. Úplný začátek sedmičky nám představuje nového padoucha, s motivací odkazující k minulosti fikčního světa. Proti týmu hrdinů se tentokrát staví Shawův bratr (Jason Statham), bývalý člen elitních jednotek, kterému by neděla problém zabíjet u snídaně tuleňátka.
Je Shawova pomsta a snaha ochránit svého bratra méněcennější než Torretova (vin Diesel) snaha ochránit svou rodinu? Tenhle zajímavý problém se bohužel ve filmu neprojevuje v takové četnosti, jak by se mohlo zdát. Největším důvodem je nejasné postavení Jasona Stathma ajko hlavního padiucha filmu.Stathamova postava spíše funguje jako ďábelský deus ex machina, který se objeví na scéně jen proto, aby už tak nepříznivý sled událostí ještě zhoršil.
Režijní otěže přebírá po Justinu Linovi James Wan, který se proslavil hororovou sérií Insidious. Kamera začíná dělat psí kusy. Tradice kinetizace divákova zážitku pokračuje za vzletných záběrů z jeřábů a většinovém neklidu kameramanovy ruky. V tomto ohledu určitě sedmý díl za zbytekem série nezahálí. Jen nutí klást si diváka otázky, zda-li jsou takové techniky vůbec potřebné. Právě ve snímání akčních záběrů je znát režisérova nezkušenost s tímot typem filmů.
Hranice absurdity s novým filmem opět dostává nový rozměr. Z postav se stávají nezničitelní kung-fu terminátoři, kterým nedělá problémy přežít vícenásobné tvrdé dopady z vysokých míst nebo vyléčit si zlomeninu ruky během několika málo dní. Společně s novými vlastnostmi hrdinů přichází i tradiční adrenalinové atrakce, které jsou stále čím více neuvěřitelnější a nereálnější.
Nutně ale nejde o chybu. Série si prostě počínaje pátým dílem konečně vytvořila divácky i ekonomivky relevantní identitu, v jejímž budování bude pokračovat, dokud se tato neomrzí. Poetika klučíkovského hraní s autíčky, kdy se představivosi do cesty nepletou pravidla reality, se může zařadit mezi Transformers (nad kterými se ovšem vyvyšuje stylistickým zpracováním) i Star Wars (na které jí ale chybí rozvinutý fikční svět a pečlivější vykreslení postav).
Natáčení a postprodukci sedmého dílu postihla medializovaná smrt Paula Walkera. S absencí Walkera si poradili tvůrci jeho idgitální přidáníma natáčením scén s jeho mlasdším bratrem. Kdo si ale s jeho smrtí očividně neporadil je Vin Diesel, který mu v závěrečném epilogu vzdává hiold a mává mu na rozloučenou za tónů písně See You Again. Intimní scéna s montáží walkerových záběrů ze všech předchozích filmů působí dost naroubovaně a glorifikuje samotnou postavu herce způsobem, který se nedá nazvat jinak, než naivním.
Sedmý díl tak znovu dokazuje, že aby byl film úspěšný nemusí mít za zády partičku držitelů Pulitzerových cen. Zábava, kterou přináší, je jednoduchá a nekomplikovaná a hezky zapadá do rámce série, který byl vytvořen posledními třemi díly.
Photo © Universal Pictures
Části seriálu: Rychle a zběsile
- Rychle a zběsile – 65%
- Rychle a zběsile 2 – 45%
- Rychle a zběsile: Tokijská jízda – 65%
- Rychlí a zběsilí – 55%
- Rychle a zběsile – Zběsile rychlá auta + nesmírně sexy kočky + strhující honičky = Rychle a zběsile.
- Rychle a zběsile 2 – Paul Walker dva roky po prvním dílu R.Z.
- Rychle a zběsile: Tokijská jízda – Jmenuji se Sean Boswell a jsem děsnej frajer.
- Rychle a zběsile: Hobbs a Shaw sází především na počítačové triky. Jedná se už v podstatě o sci-fi
- Rychle a zběsile – 65 %
- Rychle a zběsile 2 – 45 %
- Rychlí a zběsilí – 55 %
- Rychle a zběsile 5 – 75 %
- Rychle a zběsile 6 – 50 %
- Rychle a zběsile 7 – 60 %
- Fast & Stupidous 10 – Co takhle vystřelit někoho do vesmíru?
Nejnovější komentáře