Kritiky.cz > Speciály > STAR TREK: DO TEMNOTY:Zpět na kapitánském můstku: Posádka se znovu schází

STAR TREK: DO TEMNOTY:Zpět na kapitánském můstku: Posádka se znovu schází

4
4
1 hvězda2 hvězdy3 hvězdy4 hvězdy5 hvězd (zatím nehodnoceno)
Loading...

Kirk:

Začátek fil­mu „Star Trek: Do tem­no­ty” zastih­ne kapi­tá­na Jamese T. Kirka na kři­žo­vat­ce. Stal se z něj vyni­ka­jí­cí veli­tel, kte­rý obchá­zí pra­vi­dla a dělá to, co pova­žu­je za správ­né. Ale jeho drzá trou­fa­lost a ocho­ta jít pro­ti pra­vi­dlům ho neu­stá­le dostá­vá do kon­flik­tů s Hvězdnou flo­ti­lou – dokon­ce i ve chví­li, kdy flo­ti­la čelí zatím nej­vět­ší­mu nebez­pe­čí, s kte­rým se během své mise setka­la.

 Roli Kirka, kte­rý se ten­to­krát musí vypo­řá­dat jak se svou silou, tak se svou zra­ni­tel­nos­tí, si zopa­ko­val Chris Pine, kte­rý se brzy před­sta­ví v titul­ní roli fil­mu Kennetha Branagha „Jack Ryan”. Pine byl ze své­ho návra­tu na Enterprise nad­še­ný, záro­veň však při­zná­vá, že začá­tek dru­hé divo­ké jízdy byl plný stra­chu a oče­ká­vá­ní. „První den na natá­če­ní byl jako když jste prv­ní den zpát­ky ve ško­le,” smě­je se Pine, „zno­vu vidí­te zná­mé tvá­ře, těší­te se na to, co se bude dít a chce­te kvů­li nim skvě­le odvést svo­ji prá­ci. Jakmile jsem se ale dostal zpát­ky do ryt­mu své posta­vy, všech­no vza­lo správ­ný konec.”

 Jak Kirk pro­chá­zí nej­in­ten­ziv­něj­ším otře­sem své kari­é­ry, dal Pine ten­to­krát tomu­to ryt­mu nové otáč­ky. Kirk zaži­je ztrá­tu, pochy­by a vel­ké otáz­ky týka­jí­cí se toho, na čem mu nej­víc zále­ží. Pinea fas­ci­no­val zejmé­na způ­sob, jakým se scé­nář fil­mu „Star Trek: Do tem­no­ty” zabý­vá slo­ži­tým yin-a-yang roz­vo­jem vzta­hu mezi Kirkem a Spockem, když se vzá­jem­ně lépe pozná­va­jí a boju­jí jak se svý­mi do očí bijí­cí­mi roz­dí­ly, tak se svým zřej­mým pro­po­je­ním.

 „Vždycky bylo jas­né, že žád­ná posta­va by neby­la tako­vá, jaká je, nebýt té dru­hé,” vysvět­lu­je Pine. „A zdá se, že ten­to pří­běh sle­du­je nezbyt­nou ces­tu jich obou. Kirk milu­je poru­šo­vá­ní pra­vi­del, ale když ho na začát­ku fil­mu kapi­tán Pike usa­dí slo­vy ‚můžeš být skvě­lý, ale zatím nejsi’, otře­se tato věta jeho sebe­jis­to­tou. Kirk měl vždyc­ky své nenu­ce­né kouz­lo, ale v prů­bě­hu této mise je sží­rán pochyb­nost­mi. Myslím, že pro obě posta­vy je to skvě­lý pří­běh.”

 A pokra­ču­je: „Nenašli bys­te dva chla­pí­ky, jejichž DNA je roz­díl­něj­ší, ale oni dva našli způ­sob, jak spo­lu mohou fun­go­vat jako přá­te­lé.”

 I když film při­vá­dí Kirka do vyhro­ce­ných emo­cí, Pine uzná­vá, že Abrams instink­tiv­ně ví, jak vyvá­žit tem­no­tu svět­lem a barva­mi. „J.J. zná sílu humo­ru,” pozna­me­ná­vá Pine, „a ví, jak je důle­ži­té, aby divá­kům na posta­vách sku­teč­ně zále­že­lo. A bez ohle­du na to, jak fan­tas­tic­kou nebo neu­vě­ři­tel­nou scé­nu točí, umí pro­po­jit divá­ka s pří­bě­hem. Film ten­to­krát obsa­hu­je neu­vě­ři­tel­né akč­ní scé­ny , ale srd­cem toho vše­ho je lid­ská zku­še­nost.”

 Spock:

Kirk ale není jedi­ný, kdo musí bojo­vat s démo­ny uvnitř sebe – jeho prv­ní důstoj­ník Spock je v „Temnotě” také donu­cen vidět se zce­la novým způ­so­bem. Jako polo­vič­ní Vulkánec a polo­vič­ní Pozemšťan, kte­rý zápa­sí o to, aby jeho logic­ká část zví­tě­zi­la nad otrav­ný­mi emo­ce­mi, se opět před­sta­vil Zachary Quinto, kte­ré­ho jsme moh­li vidět jako finanč­ní­ho ana­ly­ti­ka ve fil­mu „Margin Call”, kte­rý také pro­du­ko­val. Film „Do tem­no­ty” vede Spocka - a Quinta – mno­ha nový­mi smě­ry, a to jak ve smys­lu dra­ma­tu a akce, tak ve smys­lu roman­ti­ky.

 Už od úvod­ních zábě­rů fil­mu zápa­sí Spock se svý­mi před­sta­va­mi o povin­nos­ti, dodr­žo­vá­ní pra­vi­del a o neso­bec­ké obě­ti – a také s Kirkovým váš­ni­věj­ším, ale také pro­blémy půso­bí­cím pří­stu­pem, kte­rým si pod­ma­ňu­je svět. „Myslím, že pro Spocka je ten­to pří­běh o pocho­pe­ní, co zna­me­ná mít poci­ty a co zna­me­ná být pří­te­lem,” vysvět­lu­je Quinto. „Na začát­ku fil­mu udě­lá Kirk pový­še­né roz­hod­nu­tí, kte­ré se mu vrá­tí jako bume­rang, ale pod­stat­né na tom je to, že Spock je ocho­ten zemřít, aby dodr­žel zákon, a Kirk není ocho­ten nechat své­ho pří­te­le zemřít jen kvů­li něja­kým pra­vi­dlům. To hned zpo­čát­ku posta­ví pro­ti sobě jejich roz­díl­nost a toto je téma, kte­ré se vra­cí v prů­bě­hu celé­ho fil­mu. Potom ale při­chá­zí moment, kdy Spock sku­teč­ně pocho­pí, k čemu jsou nej­lep­ší přá­te­lé, a při­zná si, jak hlu­bo­ce s lid­mi sou­cí­tí. To je oka­mžik, kdy zjis­tí­te, že je zřej­mě lid­štěj­ší, než si on sám kdy mys­lel.”

 Quinto pozna­me­ná­vá, že Spock musel ve fil­mu pro­ká­zat znač­nou fyzic­kou při­pra­ve­nost – od sko­ku do ohni­vé sop­ky až po divo­ký boj muže pro­ti muži. „Byla tam spous­ta běhá­ní a fyzic­ké zátě­že, tak­že jsem dost tré­no­val, abych ten film zvlá­dl,” říká k tomu. „Ale záro­veň se mi tím tenhle film odmě­nil asi nej­víc, pro­to­že mi to umož­ni­lo spo­jit se se Spockem úpl­ně jiným způ­so­bem, což bylo nesmír­ně zábav­né.”

 Zábavný byl i dal­ší roz­voj neče­ka­né­ho roman­tic­ké­ho vzta­hu mezi Spockem a Uhurou, vztah, kte­rý odha­lu­je Spockův vnitř­ní svět víc, než by sám chtěl. „Ve fil­mu je zachy­cen krás­ný moment mezi Uhurou a Spockem, kdy ona dává naje­vo, proč je tak zne­klid­ně­ná jeho ocho­tou zemřít, a on jí odpo­ví ‚Myslíš, že to bylo jed­no­du­ché roz­ho­do­vá­ní, ale pří­sa­hám, že ne.’ Tím dosta­ne­me do Spockovy psy­chi­ky pohled, jaký jsme ješ­tě nemě­li mož­nost vidět. To byl pro mě hod­ně sil­ný moment.”

 „Práce se Zoe Saldanou v roli Uhury je fan­tas­tic­ká,” dodá­vá. „Spojuje v sobě ote­vře­nost s vel­kou zra­ni­tel­nos­tí a záro­veň s vel­kou silou. Umí setřít i ty nej­lep­ší z nich a potom zjem­ní a cho­vá se způ­so­bem, kte­rý při­ta­hu­je. Známe se už roky a je skvě­lé se zno­vu sejít.”

 Quinto říká, že přes­to­že u Spocka dochá­zí k vel­kým změ­nám, plně důvě­řo­val Abramsovi, kte­rý bez­peč­ně vedl posta­vu novým smě­rem. „Pro J.J. je cha­rak­te­ris­tic­ký důraz, jaký kla­de na lid­skost a posta­vu. Nepracuje přes­ně pod­le ustá­le­ných návo­dů a roz­hod­ně to neu­dě­lal ani v pří­pa­dě Star Trek. Nikdy nás nene­chal pova­žo­vat prv­ní film za daný. Jasně sta­no­vil, že prv­ní film je za námi, je pryč a nás čeká napros­to nový typ pří­bě­hu. Rozhodně neza­mýš­lel začít tam, kde jsme před­tím skon­či­li.”

 Jednou z věcí, kte­ré pro Quinta zůsta­ly stej­né, byl kaž­do­den­ní mas­kér­ský ritu­ál, kte­rý ho pře­tvo­řil v kla­sic­ké­ho Vulkánce, přes­to­že i zde bylo mís­to na změ­ny. Na začát­ku fil­mu má Spock na sobě spe­ci­ál­ní sopeč­ný oblek, kte­rý mu umož­ňu­je sestou­pit do ohni­vé­ho a kamen­né­ho jádra pla­ne­ty Nibiru. „Oblek byl vyro­be­ný na zakáz­ku na zákla­dě lase­ro­vé­ho počí­ta­čo­vé­ho návr­hu mého těla, tak­že jsme ho hod­ně zkou­še­li,” vysvět­lu­je. „Ten oblek byl neu­vě­ři­tel­ně ome­zu­jí­cí a nepo­ho­dl­ný, ale vypa­dal ohrom­ně. Práce uvnitř toho­to oble­ku se pro mě sta­la cvi­če­ní­mi v medi­ta­ci. Měl jsem ty šaty na sobě 6 dní, kdy se natá­če­ly vul­ka­nic­ké zábě­ry a bylo to pěk­ně nároč­né.”

 Nejvíc ze vše­ho Quinta nadchla pří­le­ži­tost moci do vět­ší hloub­ky odha­lit posta­vu, kte­rá fas­ci­nu­je mili­ó­ny lidí svý­mi neko­neč­ný­mi vnitř­ní­mi roz­po­ry a hle­dá­ním své­ho jed­not­né­ho já. „Je to pro mě vel­ká čest, moci zno­vu ztvár­nit posta­vu, kte­rá je tak obec­ně uzná­va­ná jako záru­ka inte­li­gen­ce, logi­ky a sou­ci­tu,” uza­ví­rá Quinto. „Spock mě učí kdy­ko­liv s ním při­jdu do kon­tak­tu – a jed­nou z věcí, kte­rou mě učí, je cha­rak­ter­nost.”

Uhura:

Zoe Saldana si také vychut­na­la pří­le­ži­tost uká­zat nové strán­ky Uhury, okouz­lu­jí­cí xeno­lin­gvist­ky, kte­rá pro­ka­zu­je své doved­nos­ti posle­chu a tlu­mo­če­ní jako komu­ni­kač­ní důstoj­ni­ce. Stejně jako Quinto byla i Saldana zau­ja­ta myš­len­kou posu­nout vztah Spocka a Uhury na dal­ší úro­veň – a do zmat­ku. „Myslím, že jejich vztah v prv­ním fil­mu pře­kva­pil kaž­dé­ho, ale jedi­ný způ­sob, jak se hnout, bylo jít ješ­tě dál,” pře­mýš­lí Saldana. „Pokud sku­teč­ně mají být spo­lu, potom jejich vztah musí pro­jít zkouš­ka­mi – a způ­sob, jakým se to sta­ne v tom­to fil­mu, je jed­ním z těch skvě­lých zvra­tů, pro kte­ré tak milu­je­me J.J.”

Jako jedi­ná žena na kapi­tán­ském můst­ku – ačko­liv v této misi ji dopl­ní Carol Marcusová – má Uhura spe­ci­ál­ní mís­to mezi Kirkem a Spockem, oba v ní vidí spo­jen­ce. „Ji to táh­ne spí­še k něko­mu jako je Spock, pro­to­že i ona je typ člo­vě­ka žijí­cí­ho pod­le pra­vi­del. Ale v Kirkovi je urči­tá nespou­ta­nost, kte­rou obdi­vu­je, a také ví, že Kirk má srd­ce na pra­vém mís­tě,” říká Saldana. „Má výji­meč­né posta­ve­ní a její schop­nos­ti hlu­bo­ce respek­tu­jí oba dva.”

Tato pozi­ce dává Uhuře mož­nost pozo­ro­vat nově se roz­ví­je­jí­cí spo­lu­prá­ci Kirka a Spocka. „Bylo skvě­lé pozo­ro­vat Chrise a Zacha, jak pra­cu­jí na svých posta­vách, respek­tu­jí jejich pod­sta­tu, ale při­dá­va­jí k tomu něco své­ho,” pozna­me­ná­vá. „Ráda jsem pozo­ro­va­la jejich žer­to­vá­ní. Když je spo­lu vidí­te, vní­má­te krás­né přá­tel­ství plné respek­tu, kte­ré mezi sebou Chris a Zach sku­teč­ně mají.”

Stejně jako Kirk a Spock, také Uhura pro­jde v „Temnotě” vel­kou pro­mě­nou. „Posádka se posu­nu­la do dospě­los­ti, má vět­ší odpo­věd­nost a učí se respek­to­vat ces­ty, kte­ré si kaž­dý z nich vybral,” říká Saldana. „Vidíte je, jak se ve svých kůžích cítí čím dál poho­dl­ně­ji – a Uhura je to samé. Ptá se sama sebe, jest­li má na to, aby obě­to­va­la svůj život pro svůj tým, svou loď, pro zása­dy, kte­rým věří? To jsou pro ni důle­ži­té otáz­ky.”

Saldana si obzvláš­tě pochva­lu­je mož­nost popr­vé uká­zat Uhuřin talent pro ply­nu­lou klin­gon­šti­nu, což zna­me­na­lo zachy­tit novou, i když kom­plet­ně fik­tiv­ní, řeč s její oso­bi­tou gra­ma­ti­kou a struk­tu­rou. „Klingonština je zábav­ná,” usmí­vá se hereč­ka. „Bylo zají­ma­vé zkou­mat výslov­nost a smy­sl kaž­dé­ho slo­va a potom to zku­sit zahr­nout do dra­ma­tu a napě­tí kon­krét­ní scé­ny. Když jsem byla na scé­ně s klin­gon­ský­mi her­ci, s jejich šosy ve vzdu­chu, byla jsem zvě­da­vá, jak dale­ko to až může­me dostat. Miluju tyhle nové a nezvyk­lé výzvy.”

Abrams byl nad­še­ný způ­so­bem, jakým Saldana ucho­pi­la střet­nu­tí s Klingony. „Má neu­vě­ři­tel­nou schop­nost: bez ohle­du na to, jakou řečí hovo­ří, mlu­ví emo­ci­o­nál­ně vel­mi pře­svěd­či­vým způ­so­bem,” říká. „Zoe to uči­ni­la reál­ným, tak­že to vypa­da­lo dob­ře a zábav­ně a ne hlou­pě a str­nu­le. Byla fan­tas­tic­ká.”

Kostra, Scotty, Čechov a Sulu:

Vedoucí lékař lodi, Leonard „Kostra” McCoy, má také řadu otá­zek – a zpo­chyb­ňu­je samot­ný směr, kte­rým se Hvězdná flo­ti­la ubí­rá. „Hodně se zají­má o to, co se na této misi děje, pro­to­že ten­to­krát jde spí­še o vojen­skou misi a on věří, že hvězd­ná flo­ti­la je na vrcho­lu svých sil, pokud jde o mír a prů­zkum,” vysvět­lu­je Karl Urban, hvězda akč­ních fil­mů, kte­rá se vrá­ti­la do role poté, co nedáv­no ztvár­ni­la titul­ní posta­vu ve fil­mu „Dredd.”

Kostrův drs­ný smy­sl pro humor byl uži­teč­ný v tom, že nau­čil Kirka a Spocka nebrat věci – a sebe navzá­jem – pří­liš váž­ně. Ale teď, když už má v týmu sku­teč­ně prá­ci, pro kte­rou je jako stvo­ře­ný, nasta­nou kon­flik­ty a ovlád­nou celou Enterprise. Pro Urbana to vše bylo zába­vou. „Pro mě bylo ve Star Treku vždy zásad­ní to, že jde o sku­pi­nu lidí, kte­ří nesmě­řu­jí nut­ně k tomu, aby spo­lu vychá­ze­li napros­to skvě­le – ale kte­ří vždy pře­ko­na­jí své odliš­nos­ti, aby pora­zi­li spo­leč­né­ho nepří­te­le,” vysvět­lu­je. „Já Kostru vní­mám jako napros­tý pro­ti­pól Spocka. Jestliže je Spock logic­ký, Kostra je huma­nis­ta … a Kirk musí najít zla­tou střed­ní ces­tu mezi těmi­to dvě­ma, aby mohl být skvě­lým kapi­tá­nem. Ve „Star Treku: Do tem­no­ty” může­te vidět klí­čo­vý oka­mžik v jejich vzta­hu, když se oba sna­ží dostát své­mu mís­tu v této misi.”

Vrchní lod­ní inže­nýr, bouř­li­vák Scotty, zaží­vá ve fil­mu „Star Trek: Do tem­no­ty” také zásad­ní oka­mži­ky. Ty těši­ly ang­lic­ké­ho her­ce a komi­ka Simona Pegga, kte­rý se ke své roli také vrá­til, nej­víc. „Bylo vzru­šu­jí­cí hrát zase Scottyho, pro­to­že teď tepr­ve se na Enterprise vytvo­ři­la sku­teč­ná posád­ka. V prv­ním fil­mu jsme se pros­tě potka­li a hle­da­li jsme způ­sob, jak spo­lu vyjít. Teď už zná Scotty všech­ny lépe, přes­to­že na svých vzta­zích všich­ni musí stá­le pra­co­vat,” říká Pegg.

Mužem, kte­rý zná na Enterprise Scottyho nej­lé­pe, je jeho pří­tel Kirk, a sku­teč­nost, že je teď moc­ným kapi­tá­nem, nebrá­ní ote­vře­né­mu inže­ný­ro­vi v tom, aby mu vyje­vil, co si sku­teč­ně mys­lí – i když při­tom ris­ku­je vlast­ní prá­ci. „Scotty je mož­ná zmat­kář a tro­chu nepod­daj­ný, ale pokud jde o prá­ci, je vel­mi dis­ci­pli­no­va­ný. Pořád Jima oslo­vu­je „kapi­tá­ne”, ale záro­veň je k němu vel­mi upřím­ný – a v tom­to dílu se to nějak zadrh­ne. Scotty zkou­ší Kirka ve špat­nou dobu a nese důsled­ky,” vysvět­lu­je Pegg. „Zároveň je ale mezi nimi sku­teč­né pou­to. Scotty Kirka respek­tu­je; vidí ho jako sta­teč­né­ho, talen­to­va­né­ho, intu­i­tiv­ní­ho kapi­tá­na a líbí se mu, že je svůj. A když mezi sebou mají prud­kou roz­trž­ku, je z toho Scotty roz­hoř­če­ný ... ale záro­veň je při­pra­ve­ný udě­lat coko­liv, o co ho kapi­tán požá­dá.”

Postupně se uka­zu­je, že Scottyho počá­teč­ní oba­vy z nebez­pe­čí, kte­ré Enterprise na nové misi čeka­jí, měly své opod­stat­ně­ní. „Scotty je tro­chu opi­lec, tro­chu výtrž­ník a někdy tro­chu hloupý, ale je po čer­tech dob­rý inže­nýr,” pozna­me­ná­vá Pegg.

Také Pegg byl za opě­tov­né shle­dá­ní s Abramsem rád. „Je hna­cím moto­rem, kte­rý žene Enterpise vpřed svým nad­še­ním, pozi­ti­vi­tou a vyna­lé­za­vos­tí a kte­rý všech­ny udr­žu­je ve stře­hu,” říká.

Anton Yelchin, kte­rý se na Enterprise vra­cí jako rus­ký génius Pavel Čechov, to cítí podob­ně. „Na J. J. se mi líbí, že mu sku­teč­ně zále­ží na tomhle svě­tě a na osob­ním vývo­ji kaž­dé jed­not­li­vé posta­vy,” říká. „Je úžas­né nejen být J. J. reží­ro­ván, ale také dívat se na to, jak reží­ru­je.”

Je to prá­vě Čechov, kte­rý na chví­li nahra­dí Scottyho, když se dosta­ne do roz­trž­ky s Kirkem. „V jed­nu vypja­tou chví­li se Kirk se Scottym dosta­nou do hád­ky a Kirk na Čechova křik­ne ‚hoď na sebe čer­ve­nou koši­li,’” vysvět­lu­je Yelchin. „To bylo vzru­šu­jí­cí. To bylo vzru­šu­jí­cí čis­tě už jen z este­tic­ké­ho pohle­du, pro­to­že jeden film jsem strá­vil v jed­né bar­vě a teď jsem v jiné. Ale skvě­lý byl i oka­mžik, kdy Čechov musí pro­ká­zat, že je při­pra­ve­ný a schop­ný vstát a změ­nit prá­ci.”

Yelchin se při pří­pra­vě na dal­ší opa­ko­vá­ní role Čechova vrá­til k samot­ným koře­nům své posta­vy. „Díval jsem se zno­vu a zno­vu na něko­lik epi­zod z původ­ní­ho seri­á­lu, ve kte­rých se mi Čechov líbí,” vysvět­lu­je herec. „Mám tu posta­vu oprav­du rád a bylo skvě­lé být zase zpát­ky na Enterprise. A líbí se mi, jak ten­to film inte­gru­je vel­ké téma vítěz­ství ver­sus dělá­ní správ­né věci – téma, kte­ré se opa­ku­je napříč lite­ra­tu­rou a fil­mo­vou his­to­rií – do humo­ru a inte­li­gen­ce svě­ta Star Treku.”

John Cho, kte­rý opět ztvár­nil kor­mi­del­ní­ka Hikaru Sulu, ten­to sen­ti­men­tál­ní pohled sdí­lí: „Tento dru­hý film je věr­ný původ­ní duchov­ní pod­sta­tě Star Treku ve způ­so­bu, jakým pro­střed­nic­tvím těch­to zná­mých postav ucho­pil vel­ké myš­len­ky a otáz­ky.”

Cho pova­žu­je svůj návrat na můs­tek se svý­mi kole­gy za pří­jem­ný. „Bylo to, jako kdy­bychom se roz­lou­či­li vče­ra,” pře­mýš­lí. „Nestává se čas­to, že zaži­je­te něco úžas­né­ho a když to potom opa­ku­je­te, je to ješ­tě lep­ší. Cítím to jako pri­vi­le­gi­um.”

Carol Marcus, Christopher Pike a admi­rál

Kapitánský můs­tek Enterprise při­ví­tá nové­ho čle­na výpra­vy: vědec­kou pra­cov­ni­ci Carol Marcusovou, kte­rá s sebou při­ne­se neví­ta­né kom­pli­ka­ce. Svůdnou fyzič­ku, jejíž role byla vytvo­ře­na na zákla­dě posta­vy před­sta­ve­né v dří­věj­ším Star Treku, ztvár­ni­la Alice Eve, ang­lic­ká hereč­ka se vzdě­lá­ním z Oxfordu, kte­rá si zahrá­la ve fil­mech „Na tuhle nemám” a „Sex ve měs­tě 2”.

„Potřebovali jsme něko­ho, kdo bude jiný než zby­tek sou­čas­né­ho týmu, ale záro­veň do něj skvě­le zapad­ne. Musela být chyt­rá a zábav­ná. Musela být sexy, ale moti­vo­va­ná a odhod­la­ná – a Alice to vše je,” říká Abrams.

Eve byla nad­še­ná, že se při­po­jí k posád­ce, zejmé­na když to bylo poně­kud taju­pl­ným způ­so­bem. „Carol při­chá­zí na Enterprise zaha­le­na rouš­kou tajem­ství,” pozna­me­ná­vá Eve. „Je spe­ci­a­list­kou na zbra­ně s dok­to­rá­tem z pokro­či­lé fyzi­ky, tak­že tak tro­chu šla­pe Spockovi na paty. Mezi Carol a Kirkem to také oka­mži­tě zajis­kří a Spock to vidí, tak­že ho mož­ná tro­chu ohro­žu­je.”

Eve bavi­lo pro­chá­zet tím­to nesná­ze půso­bí­cím roman­tic­kým jis­kře­ním s Chrisem Pinem jako Kirkem. „Mezi Carol a Kirkem fun­go­va­lo podob­né napě­tí jako mezi Tracym a Hepburnovou,” smě­je se hereč­ka. „Práce s Chrisem byla fan­tas­tic­ká. Je neu­vě­ři­tel­ně vel­ko­rysý, ale mys­lím, že mu o ten film oprav­du jde.”

Původní kapi­tán Enterprise Christopher Pike si v „Do tem­no­ty” také zahrál klí­čo­vou roli. Jeho před­sta­vi­tel, herec Bruce Greenwood, se vra­cí v oka­mži­ku, kte­rý vše změ­ní – zejmé­na pro jeho mla­dé­ho chrá­něn­ce, kapi­tá­na Kirka. Na začát­ku fil­mu Pike zuří, že Kirk poru­šil prv­ní naří­ze­ní – nedo­tknu­tel­né pra­vi­dlo Hvězdné flo­ti­ly, že vesmír­ní ces­to­va­te­lé nesmě­jí zasa­ho­vat ani dělat nic, co by moh­lo pozmě­nit směr vývo­je jiné civi­li­za­ce – a pohro­zí mu, že pře­vez­me zpět vele­ní. „Pike má Kirka rád jako vlast­ní­ho syna,” říká Greenwood, „což mu umož­ňu­je roz­hod­nout se ohled­ně Kirka a Spocka pod­le vlast­ní­ho úsud­ku, přes­to­že to, co udě­la­li, je význam­ným poru­še­ním pra­vi­del.”

Pike za Kirka nejen pře­vez­me vele­ní, ale donu­tí ho, aby na sobě více pra­co­val a stal se tak lep­ším vůd­cem. „Pike říká Kirkovi, že pokud nechá své roz­ho­do­vá­ní řídit emo­ce­mi, vysta­vu­je lidi rizi­ku a může dokon­ce změ­nit evo­lu­ci vesmí­ru, což je nepří­pust­né,” říká Greenwood. „Říká mu to pro­to, že ví, že jed­nou Kirk může vyu­žít své doved­nos­ti k zachrá­ně­ní gala­xie.”

Další veli­tel Hvězdné flo­ti­ly, kte­rý se zapo­jil do kon­flik­tů ve fil­mu „Do tem­no­ty”, ale mož­ná není úpl­ně tím, kým se zdá být. Temnou a tajem­nou posta­vu ztvár­nil herec, fil­mař a umě­lec­ký his­to­rik Peter Weller, kte­rý je zná­mý svý­mi role od fil­mu „RoboCop” po seri­á­lo­vé dra­ma „Dexter”, a kte­rý byl fas­ci­no­ván mož­nos­tí vzít Star Trek do nebez­peč­ných nových oblas­tí Black Ops, pre­ven­tiv­ních úto­ků a tajem­ství Hvězdné flo­ti­ly.

Weller se k roli v tom­to fil­mu dostal vel­kou náho­dou. Shodou okol­nos­tí byl v kan­ce­lá­ři Bad Robot pro­ducti­on, kde měl schůzku ohled­ně reží­ro­vá­ní úpl­ně jiné­ho tele­viz­ní­ho pro­jek­tu, když Abrams dostal nápad. „Jak jsem s ním mlu­vil, honi­lo se mi hla­vou: hmmm, to by byl per­fekt­ní admi­rál,” vzpo­mí­ná reži­sér. „Později jsem mu zavo­lal, navr­hl jsem mu to a on řekl, že do toho jde. Byl to ten nej­po­div­něj­ší cas­ting, kte­rý pama­tu­ji.”

Abrams to komen­tu­je tak­to: „Měli jsme štěs­tí, že jsme ho obje­vi­li. Peter je na jed­nu stra­nu sys­te­ma­tik a zají­má se o kaž­dou nuan­ci, kaž­dý detail. Na dru­hou stra­nu je inte­lek­tu­ál, kte­ré­ho vel­mi zají­má, proč říká to, co říká. Má ale skvě­lé instink­ty, a jakmi­le jed­nou při­jde na mecha­nis­mus toho, co dělá, zase na něj zapo­me­ne, a je úžas­né se na něj dívat.”

Weller do toho sko­čil rov­ný­ma noha­ma. „Scénář byl fan­tas­tic­ký,” říká. „Orci, Kurtzman a Lindelof mi dali spous­tu pod­kla­dů a spo­lu s J. J. jsme je potom cize­lo­va­li – mys­lím, že jsme byli schop­ní vytvo­řit skvě­lou posta­vu. Admirál je pře­svěd­če­ným vlas­ten­cem a dělá to, co pova­žu­je za správ­né pro Hvězdnou flo­ti­lu. Mohl by vypa­dat jako nepří­tel, ale je to slo­ži­těj­ší.”


Jak bude rekla­ma vypa­dat?
-
Nechceš zde rekla­mu napo­řád jen za 50 Kč?
Zobrazit for­mu­lář pro nákup

Odebírat
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
  • BTS k nahrávání zvuků vozidel v Cyberpunk 207715. října 2020 BTS k nahrávání zvuků vozidel v Cyberpunk 2077 BTS k nahrávání zvuků vozidel v Cyberpunk 2077 Posted in Krátké herní aktuality
  • Dokument Bohu žel, se promítá na festivalu Jeden Svět1. března 2018 Dokument Bohu žel, se promítá na festivalu Jeden Svět Dokument Bohu žel, jenž se zabývá lidskými právy, bude uveden na filmového festivalu Jeden svět, který bude probíhat od 5 - 14. 3 2018 v Praze a poté se přesouvá do dalších 36 […] Posted in Festivaly
  • Králova zahradnice - O natáčení17. dubna 2015 Králova zahradnice - O natáčení “Je to lidský a v mnoha ohledech velmi moderní příběh,” říká Alan Rickman o romantickém dramatu Králova zahradnice, které je jeho druhým režijním počinem po filmu Zimní host. “Scénář […] Posted in Speciály
  • n200606182149 hedge118. června 2006 Za plotem ( Over the Hedge ) Dream Works už je zase tady s novým animovaným filmem. Zatím se ještě nejedená o třetí pokračování Shreka, neb zvířecí rodinný film s názvem Za plotem.Během doby co zvířátka prodělávala […] Posted in Filmové recenze
  • Tiché místo - ABBOTOVI4. května 2018 Tiché místo - ABBOTOVI Hned na začátku Krasinski dal své ženě, Emily Blunt, velmi vyhledávané britské herečce, která se proslavila nezapomenutelnými rozličnými rolemi například ve filmu Ďábel nosí Pradu, Čarovný […] Posted in Speciály
  • Loki - Glorious Purpose (E01)10. června 2021 Loki - Glorious Purpose (E01) Loki (Tom Hiddleston) během událostí Avengers: Endgame ukradl (už podruhé) Tesseract a uprchl. Okamžitě jej zadrží organizace Time Variance Authority, která existuje mimo čas a prostor. […] Posted in TV Recenze
  • Tereza Voříšková o filmu Po strništi bos21. srpna 2017 Tereza Voříšková o filmu Po strništi bos Jaké bylo natáčení snímku Po strništi bos pod vedením režiséra  Jana Svěráka? Krásné. Honza pracuje zase jinak než ostatní režiséři, je inteligentní, až překvapivě racionální. Já se hodně […] Posted in Rozhovory
  • Město bohů13. března 2009 Město bohů Brousek. Ostří nože. Vyděšená slepice. Příprava jídla. Nebohý pták se stává součástí menu. A jiné slepici se zatím podaří utéct. „Chyťte tu slepici“ zařve mladík a náhle se usměje. V jeho […] Posted in Filmové recenze
  • Full Game | Denmark vs. Switzerland | 2022 #IIHFWorlds15. května 2022 Full Game | Denmark vs. Switzerland | 2022 #IIHFWorlds Posted in Videa
  • Victor Frankenstein (2015) 7. ledna 2017 Victor Frankenstein (2015) Další z mnoha adaptací o pokoření smrti, oživlém monstru a bláhovém vědci... Bezejmenný hrbáč pracuje v cirkuse jako „šašek v manéži“ a musí neustále snášet […] Posted in Horory

Tiskové informace. Většinou od distributorů, ale občas i z televizí a festivalů.

Opravdu si myslíte, že umíte psát lépe, častěji a čtiveji?  Tak své komentáře, články, recenze… pište pro nás!

|

0
Budeme rádi za vaše názory, zanechte prosím komentář.x
Stránka načtena za 3,82059 s | počet dotazů: 266 | paměť: 73228 KB. | 09.05.2024 - 02:21:51